اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

گشودن گره تخلفات ساختمانی در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۳۲۸۱۱
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
گشودن گره تخلفات ساختمانی در حاشیه شهر مشهد
نشست عمومی کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد با حضور شماری از اعضای پارلمان شهری، شهردار منطقه و دیگر مدیران شهری به میزبانی مسجد امام‌هادی (ع) محله امام‌هادی (ع) برگزار شد. در این نشست صمیمانه که با هدف بررسی درخواست‌های مردمی از نمایندگان مردم در شورای شهر تدارک دیده شده بود، روی صحبت‌های بیشتر مردم با نمایندگان شورا و به‌ویژه رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر بود.

مرتضی محمدپور |شهرآرانیوز، بر‌همین‌اساس، غلامحسین صاحبی در پاسخ به مطالبات اهالی محله‌های خاتم و امام‌هادی (ع) گفت: به برکت همین ارتباط بی‌واسطه، بسیاری از مشکلات محلات مناطق کم‌برخوردار مشهد رفع خواهد شد. وی افزود: در موضوع تعدد تخلفات ساختمانی، به‌زودی تراکم مجاز در طرح‌های جامع و تفصیلی ابلاغ خواهد شد که این امر، بسیاری از مصادیق «تخلف ساختمانی» امروز را تبدیل به مصادیقی می‌کند که با قانون همخوانی دارد.

صاحبی با تأکید بر اینکه نبود نقشه مصوب شهری در مناطق حاشیه‌ای، آسیب‌های متعددی در‌پی داشته است که علاوه‌بر موضوع ساخت‌وساز‌های غیرقانونی، معضل آرامستان‎ها نیز از آن جمله است، بیان کرد: در برخی از مناطق آرامستان‎هایی وجود داشته است که امروزه به بروز چالشی برای بازتعریف فضا‌های شهری در مناطق حاشیه‌ای تبدیل شده و امیدواریم در طرح تفصیلی، نگاه ویژه‌ای به مدیریت این فضا‌ها وجود داشته باشد.

۱۵۰ میلیاردتومان برای تملک اراضی

عضو شورای شهر مشهد از بهره‌برداری از یک سالن ورزشی ویژه بانوان در تعامل با اداره کل ورزش و جوانان و تعیین ضرب‌الاجل هفت‌روزه شورای شهر به شهرداری منطقه برای رنگ‌آمیزی سرعت‌گیر‌های نامناسب و ایجاد سطل زباله و زیرساخت‌های متفرقه شهری خبر داد و افزود: در سال گذشته، بیش از ۱۵۰‌میلیارد‌تومان به تملک اراضی برای تخصیص به سرانه‌های فضای سبز اختصاص پیدا کرد، اما به‌دلیل شخصی‌بودن و مسکونی‌بودن زمین‌های متراکمی که در دو طرف بولوار توس قرار دارد، امکان تملیک و خرید میسر نیست و تنها راه موجود، استفاده بهینه و مؤثر از فضای آیلند میانی بولوار‌ها و مسیر‌های سبز دو طرف خیابان‌هاست.

با‌توجه‌به اشاره متعدد مردم به مشکلات آموزشی، صاحبی گفت: کمبود سرانه آموزشی استاندارد در حاشیه شهر مشهد، حدود ۴ متر است؛ رفع این موضوع در جلسات ستاد سامان‌دهی حاشیه شهر مورد‌تأکید آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان، نیز قرار داشته و پس از هماهنگی‌ها شهرداری مکلف شده است پس‌از تملیک زمین، آن را در‌اختیار اداره کل نوسازی مدارس و خیران مدرسه‌ساز قرار دهد.

به گفته رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر، افزایش چشمگیر شمار دانش‌آموزان و مهاجرت بیش‌از ۱۵ هزار دانش‌آموز افغانستانی به مناطق حاشیه شهر باعث شده است کمبود‌ها دوچندان شود و کلاس‌های درس پنجاه‌نفره در سه نوبت فعالیت کنند، اما در سایه تلاش‌های صورت‎گرفته، تا پایان سال‌۱۴۰۲، چندین مدرسه در مناطق حاشیه شهر ساخته خواهد شد.

اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر از اهالی محله

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری مشهد، نیز گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌های این سازمان در محله امام‌هادی (ع) و منطقه ۱۰ شهری ارائه و تصریح کرد: در ابتدا حدود ۲۴ میلیارد‌تومان بودجه به پروژه‌های زودبازده منطقه‌۱۰ اختصاص یافت و در ادامه با پیگیری شهردار منطقه، این اعتبار محلی به ۳۰‌میلیارد‌تومان افزایش پیدا کرد. علی رضازاده‌همدانی افزود: تاکنون بیش‌از ۳۰۰ نفر در محله امام‌هادی (ع) مشغول به‎کار شده‌اند. علاوه‌بر‌این، در توس‌۶۵ مجموعه مرکز «رویش نوین» برپا شده و این امکان برای مردم فراهم است که با استفاده از پیشران‌های تولید، از تسهیلات این مرکز برای رونق کسب‌وکار خود استفاده کنند.

رفع مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه برای همیشه

شهردار منطقه‌۱۰ نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه اعتبارات، تدبیر مدیریت شهری در دوره جدید این بوده است که میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به منطقه چندبرابر شود، افزود: به برکت این موضوع، به‌زودی مشکل هدایت آب‌های سطحی در منطقه وجود نخواهد داشت و کانال شهید‌حمامی که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، معضل آب‌های سطحی را سامان‌دهی خواهد کرد.

سعید اکبریان گفت: اگر در اعتبارات سال‌۱۴۰۲ شرایطی درنظر گرفته شود که شهرداری منطقه‌۱۰ بتواند در‌قالب تهاتر با مالکان شخصی اراضی مسکونی به توافق برسد، تا پایان همان سال، زیرساخت‌های فضای سبز را به حد استاندارد شهری خواهیم رساند.

وی از افتتاح یک سالن مدیریت بحران، یک سالن ورزشی و یک مرکز فرهنگی رویش، زیر‌نظر سازمان بازآفرینی شهری در مجاورت بوستان بنفشه تا پایان سال خبر داد و افزود: به‌زودی همه مراکز ثبت‌نشده جمع‌آوری ضایعات پلمب خواهند شد. اکبریان بیان کرد: با همه توان در‌حال پیگیری امضای تفاهمی با مقامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم تا زمین رهاشده مجاور درمانگاه فدک برای ساخت بیمارستان عمومی فدک تخصیص پیدا کند.

۵۴ میلیارد‌تومان برای کارآفرینان

علی‌اکبر چوپان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد، نیز در این نشست گفت: با ۵۴۰‌میلیارد‌ریال بودجه به‌دنبال کارآفرینانی هستیم که در حاشیه شهر بتوانند با این وام و سرمایه اولیه خود، کسب‌وکاری راه بیندازند. بر همین اساس، برای ایجاد اشتغال‌های خانگی، ۱۰۰‌میلیون‌تومان وام با سود ۴‌درصد پرداخت می‌شود و کارآفرینان می‌توانند پس‌از ثبت‌نام در درگاه ملی کسب‌وکار، برای برخورداری از این اعتبارات به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان یا دفاتر کاریابی مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->