صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به جمعیت ۵ میلیونی اتباع خارجی در کشورمان، گفت: با طرح تاسیس سازمان ملی اقامت قرار نیست به کسی اقامت یا تابعیت بدهیم، بلکه با تعیین متولی، وضعیت مهاجرین مشخص و ساماندهی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحمیدرضا کاظمی در توضیح طرح تاسیس سازمان ملی اقامت، گفت: ما شاهد جمعیت ۵ میلیونی مهاجرین در ایران هستیم که مجموعه‌ای تحت عنوان اداره‌کل مهاجرت ذیل یکی از مجموعه‌های وزارت کشور متولی آن‌هاست. با توجه به فضایی که این جمعیت ۵ میلیونی اتباع خارجی در کشور ما در حوزه اشتغال و دیگر حوزه‌ها ایجاد کردند، یک مجموعه یا سازمان باید ساماندهی مهاجرین خارجی را به عهده گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، افزود: ما قرار نیست به کسی اقامت یا تابعیت بدهیم، حداقل آخرین وضعیت مهاجرین باید مشخص و ساماندهی شود، همچنین قانونی یا غیر قانونی بودن حضور آن‌ها را این سازمان باید مشخص کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور دنیا جمعیت کمتر از ۵ میلیون نفر دارند، اظهار کرد: جمعیت این اتباع خارجی در کشور ما به همین میزان است، زیرا تاکنون این موضوع را جدی نگرفیتم و مجموعه توانمندی که بتواند برنامه اشتغال، ساماندهی، حضور قانونی یا غیرقانونی آن‌ها را بررسی کند، نداشتیم.

کاظمی در ادامه یادآور شد: برخی دستگاه‌ها افرادی که غیرقانونی وارد کشور شدند را به مرز می‌بردند و آن طرف مرز رهایش می‌کنند و این افراد مجدد به کشور ما باز می‌گردند. حال آنکه اگر سازمان قوی با برنامه مدون باشد، این افراد را به درستی مدیریت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس دنبال ارتقاء این جایگاه است تا با برنامه مدون بتواند وضعیت اتباع خارجی را در کشور ساماندهی و مدیریت کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.