صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون شهردار: شرکت الیت زیان‌ده بود | امضای خرید ۳۵۲ اتوبوس در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۰۸۵
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
  • ۱
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: شرکت الیت درآمدی نداشته و زیان‌ده بوده و قرار است شرکتی باشد که روی مباحث نوآوری، فناوری و علمی و پژوهشی کار کند.

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری روایت شهر اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس، زیرگذر آزادی به جانباز، مسیر اسماعیل‌آباد، پارک چهل‌بازه از جمله پروژه‌هایی است که سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده است. 

وی ادامه داد: فاز ۵ بوستان وکیل‌آباد که اواخر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، پارکینگ هشت‌آباد، باغ‌موزه دفاع مقدس، تقاطع شهید حریری و... از جمله پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید. 

به گفته وی، تا خرداد ۱۴۰۲ تمام محور‌های پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین فاز اول رودپارک چهل‌بازه نیز آماده بهره‌برداری است. چپ‌گرد آزادی به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز آماده است و تا پایان ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: پردیس تئاتر شهر یک پروژه سنگین مالی است که برای آن برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده است. همچنین دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

منبتی خاطرنشان کرد: به‌زودی ۳۰ واگن جدید مترو به خط ۲ اضافه خواهد شد و همچنین اعتبار سیگنالینگ تأمین و کار آن توسط چینی‌ها در حال انجام است.

شرکت الیت درآمدی نداشته است

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت پارکینگ‌های شهر گفت: آمار پارکینگ‌ها در شرایط مختلف و ایام خاص متفاوت است. در ایام پیک صد هزار خودروی غیر مشهدی وارد مشهد می‌شود و هیچ جای جهان برای این تعداد خودرو سرمایه‌گذاری برای پارکینگ کند و با قیمت گذاری مدیریت می‌شود.

وی افزود: ۲۷ هزار جای پارکینگ حاشیه‌ای و ۲۰ هزار غیرحاشیه‌ای داریم. شرکت الیت درآمدی نداشته و زیان‌ده بوده و قرار است شرکتی باشد که روی مباحث نوآوری، فناوری و علمی و پژوهشی کار کند.

در خصوص کمربند جنوبی مجری سیاست‌ها هستیم

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره وضعیت کمربند جنوبی نیز گفت: در این خصوص ما مجری سیاست‌های شورای شهر هستیم، اما در سایر محور‌های شهر عملیات و مطالعاتی در حال انجام است. مطالعات بلوار نماز در دست اجرا است که در آینده این بلوار را از طریق تونل یا پل و یا راه به بلوار برونسی متصل شود.

بیش از ۷۰۰ مورد تذکر در مورد حجاب در مترو

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تذکرد به بانوان بدحجاب یا بی‌حجاب گفت: تذکرات در خصوص حجاب در مترو بعد از دستور دادستانی داده می‌شود و اگر کسی تخطی کند با پلیس تماس گرفته می‌شود. 
به گفته وی، تاکنون ۷۹۲ مورد تذکر لسانی به افراد بدحجاب و بی‌حجاب داده شده است.

اجازه اجرای طرح زوج و فرد را نداده‌اند

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه طرح زود فرد در زمان کرونا لغو شد، افزود: در همین راستا تاکنون دیگر اجازه اجرای آن را نداده‌اند.

بلوار امام خمینی (ره) به نماز متصل می‌شود

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مطالعات اتصال بولوار امام خمینی(ره) به بولوار نماز به اتمام رسیده است و تا یک ماه آینده مرحله عمرانی آن آغاز می‌شود. 

وی ادامه داد: پنجاه درصد اعتبارات معاونت مختص به مترو مشهد است. متاسفانه پروژه های مترو طبق برنامه پیش نمی‌رود. پیش از این قرار بود دولت اعتباراتی را بعد از سفر استانی تخصیص دهد که متاسفانه تا امروز هیچ تخصیصی صورت نگرفته است. شهرداری نیز اعتبارات خودش را پرداخت میکند اما با پول شهرداری نمی‌توان مترو ساخت.

اعتبار نداریم، تابلوهای روزشمار را جمع کردیم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص جمع آوری تابلوهای روزشمار پروژه های عمرانی گفت: تابلوهای روزشمار دارای حسن و معایبی است. نصب تابلوها باعث می شود سه شیفت پروژه درحال کار باشد و پول و اعتبار به آن تزریق شود. در یکسال اخیر پروژه ها دچار مشکل مالی شد و اعتباری به آنها تخصیص نیافت لذا دستگاه های روزشمار را جمع کردیم. بنابراین تا پرداخت ها به روال عادی و منطقی نرسد روزشمارهار روشن نخواهیم کرد.

منبتی ادامه داد: پروژه پردیس تئاتر مشهد سیصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورتی که این اعتبار تخصیص پیدا کند تا پایان سال 1402 این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، معظل ترافیک میدان امام حسین(ع) نیز تملک است و در صورتی که اعتبار لازم اختصاص و مشکل تملک حل شود کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد. این مسئله را برای سال آینده در اولویت قرار خواهیم داد.

هر پانزده روز خبر خوب خواهیم داشت

همچنین ناصر نعمتی مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد در این نشست گفت: طبق وعده آقای شهردار هر پانزده روز خبر خوب برای شهروندان خواهیم داشت که در حوزه مختلف انجام می شود. در اولین پانزده روز عملیات تعریض پل دهرود را آغاز کردیم و در انتهای هفته جاری نیز در پانزده روز دوم یک خبر خوب دیگر خواهیم داشت که اطلاع رسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه ها طبق زمان بندی به بهره برداری برسد و ما همچنین به مناطق و معاونت ها برای معرفی پروژه های خود اطلاع داده ایم و رقابتی نیز در این زمینه ایجاد شده است.


معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص آسفالت معابر شهر نیز گفت: طی یکسال گذشته یک میلیون متر مربع از معابر شهر و ۲۳۰ هزار مترمربع از معابر خاکی آسفالت و ۲۳۰ هزار متر مربع پیاده روسازی شده است.

احداث ۱۳ هزار مترمکعب کانال جمع آوری آب‌های سطحی

منبتی تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۱۶ تقاطع بازسازی و مناسب‌سازی و ۱۳ هزار مترمکعب کانال سطح شهر مرمت شده است و در کنار آن مشکل آبگرفتگی ۲۰۰ نقطه از شهر که در زمان بارندگی شناسایی شده بود برطرف شده است. اقداماتی مانند دفع اب‌های سطحی در سطح گسترده انجام شده است که شاید زیاد به چشم نیاید.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی نیز گفت: تمامی اقدامات عمرانی با هماهنگی شورا و با انجام مطالعه انجام می‌شود و برهمین اساس هیچ اقدامی از ابتدای دوره بدون مطالعه انجام نشده است.

اجرای ۹۱ پروژه اصلاح هندسی

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر۹۱ پروژه اصلاح هندسی با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است اظهارکرد: یکی از کلان پروژه‌ها در این دوره ساماندهی پادگان لشکر۷۷ است، که برای بازگشایی معابر کار سه سال را با بکارگیری تمامی نیرو‌ها و تجهیزات مناطق سیزده گانه ظرف یک ماه انجام دادیم.

منبتی اضافه کرد: البته در این میان محدودیت‌هایی در زمان اجرای پروژه داشتیم، اما نتیجه رضایتبخش بود به گونه‌ای که با برسی‌های انجام شده برخی اعلام داشتند که با بازگشایی پادگان ۲۵ دقیقه در وقتشان در عبور از این محدوده صرفه جویی شده است. اکنون نیزاقدامات رفاهی برای مردم در فضای سبز پادگان در دست اجرا است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل عمومی نیز اظهارکرد: اکنون در مشهد روزانه حدود ۶ میلیون سفر درون شهری انجام می‌شود که از این میان یک میلیون سفر با اتوبوس است لذا نوسازی و افزایش ناوگان اتوبوسرانی از اهمیت بسیار زیدی برخورداراست.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه بنا به هردلیلی از جمله شیوع کرونا که باعث کاهش سفر درون شهری شده بود نوسازی ناوگان کند شده بود خاطرنشان کرد:، اما پس از کرونا و با توجه به فرسودگی ناوگان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرارگرفت.

امضای خرید ۳۵۲ اتوبوس در مشهد

منبتی تصریح کرد: برهمین اساس قرارداد خرید ۳۵۲ دستگاه اتوبوس منعقد و تفاهم نامه‌ای نیز با گروه صنعتی بهمن برای تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شد که امیدواریم هرچه زودتر تبدیل به قرارداد شود در مجموع اکنون گشایش خوبی برای نوسازی و افزایش ناوگان انجام شده است.

وی ادامه داد: در کنار خرید اتوبوس به بازسازی اتوبوس‌ها نیز توجه شده و ۹ میلیارد تومان برای بهسازی هزینه شده است همچنین برای تامین قطعات مورد نیاز بااستفاده از مهندسی معکوس ۲۰۰ قطعه از لوازم یدکی مورد نیاز به صورت بومی تولید و تعمیر می‌شوند.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به راه اندازی خطوط با ۹۰ درصد تخفیف در حاشیه شهر مشهد اشاره و اظهار کرد: این خطوط ارزان قیمت در منطقه حاشیه شهر و محل‌هایی که دسترسی به خطوط اصلی ندارند راه اندازی شده است و تنها صد تومان آنهم برای برداشت آمار مسافر دریافت می‌شود.

منبتی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قطار شهری نیز گفت: در بحث تامین ناوگان ۳۰ واگن درحال نصب تجهیزات سیگنالینگ توسط چینی‌ها هستند که پس از نصب به صورت آزمایشی وارد خط ۲ و پس از بهره برداری از فاز یک خط سه وارد این خط خواهند شد.

وی ادامه داد: در بحث حفاری تونل نیز طبق برنامه ریزی‌ها حفاری خط ۴ تا پایان سال ۱۴۰۴ پایان می‌یاید که برای اینکار به ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اتمام حفاری فاز یک خط سه قطارشهری

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر حفاری فاز یک خط سه قطارشهری نیز به اتمام رسیده و احداث ایستگاه‌ها نیز در حال انجام است

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
بخور زیاد بوده وگر نه شرکت الیت چه ساز وکاری وسرمایه ای داشته که درآمدش نسبت به سرمایه کم بوده،مثل ماهیگیری که ازدریا ماهی آماده رو شکار کنه،بعدبگه به صرفه نبوده چون ماهی ها هزینه چاق شدن داشتندوبه صرفه نبوده