صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش بر ۴۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۲۹ ملیت مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالحمید علیزاده امروز در مراسم افتتاحیه دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز سی و یکمین دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید که منشا خدمات آسان، سریع و مطلوب در پذیریش دانشجویان بین‌المللی فراهم شد.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این موضوع که در زمینه جذب دانشجویان خارجی، نگاه ویژه‌ای در مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۲۹ ملیت مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.

وی گفت: تکلیفی در برنامه ششم توسعه مشخص شده که آمار دانشجویان خارجی به  ۸.۱ درصد جمعیت دانشجویی کشور افزایش یابد.

علیزاده ضمن اشاره به این مطلب که هم پای برنامه ششم در حال حرکت هستیم، ابراز کرد: به‌طوری که در انتهای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ یک درصد جمعیت دانشجویی، دانشجویان خارجی بوده‌اند که از مسیر‌های کنکور سراسری، غیربورسیه شهریه پرداز و بورسیه وارد دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتقاء و حفظ  کیفیت آموزشی را بستر‌های لازم برای پذیریش و تربیت دانشجویان خارجی خواند و خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۰ هزار دانشجو خارجی کشور؛ ۲۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و مابقی دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی یادآور شد: در راستای تمرکززدایی در وزارت علوم برای ارائه خدمات مناسب در محل به دانشجویان بین المللی، دفاتر کنسولی در ۱۵ استان کشور دایر شده که در  قالب  دفاتر استانی و دانشگاهی شعب یک و دو فعالیت دارند.
 
منبع: فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.