صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش ۷۶ درصدی پرونده تخلفات در کشور

  • کد خبر: ۱۴۰۱۱
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد:ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده برای صنوف و تولید کنندگان درآذرماه امسال نسبت به ماه قبل آن (آبان ماه) چهاردرصد افزایش داشت و تعداد پرونده‌های متشکله نیز با ۹ هزار و ۳۷۶فقره نسبت به آبان امسال ۷۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آذرماه امسال ۱۵ هزار و ۵۴۱ گشت مشترک بازرسی برگزار شد که با توجه به گشت‌های انجام شده در ماه قبل آن (۱۱ هزار و ۳۵۴ نوبت) به میزان ۳۷ درصد افزایش داشت.

سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در آذر ماه، ۳۵ درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، ۳۰ درصد با اداره‌های کل تعزیرات حکومتی، ۹ درصد با دانشگاه‌های علوم پزشکی، دو درصد با اداره‌های کل استاندارد، دو درصد با اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۲۲ درصد با سـایـر دستگاه انجام داده‌اند.

برپایه این گزارش از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، ۳۶ درصد مربوط به اداره‌های کل تعزیرات حکومتی، ۴۲ درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و ۲۲ درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذیربط بود.

گشت‌های مشترک در چارچوب هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی دستگاه‌های ذی‌ربط و پیشگیری از تخلفات و رسیدگی فوری به شکایت‌های مردمی انجام می‌شود.

پیش از این، سازمان حمایت در نهم دیماه جاری در قالب گزارش یک هفته‌ای (منتهی به هشتم دی) از ۱۴۷ هزار و ۶۸۵ نوبت بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه خبرداد که برای ۱۱ هزار و ۲۸۲ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها ارسال شد.

برپایه گزارش اخیر، بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها، ۹۱ هزار و ۳۲۸ مورد بازرسی انجام داده و برای هفت هزار و ۷۴۳ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۲۶۲ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال صادر کردند.

همچنین در این هفت روز کاری آمار بازرسی‌های اتاق اصناف در سطح کشور ۵۶ هزار و ۳۵۷ مورد اعلام شد که موجب تشکیل پرونده تخلف برای سه هزار و ۵۴۳ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال شد.

علاوه براین در مجموع طی ۴۵ روز از اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور بعد از اصلاح قیمت بنزین (۲۴ آبان ۹۸)، بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها و همچنین بازرسان اصناف با ۹۶۱ هزار و ۴۲ مورد بازرسی برای ۷۱ هزار و ۱۱۱ متخلف به ارزش دو هزار و ۶۴۶ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را برای بررسی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع دادند.

همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در چارچوب جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می‌شود.

مردم در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می‌توانند شکایات خود را به چهار روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی‌های لازم برسانند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.