صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اعضای شورای‌عالی فضای مجازی به‌منظور حمایت از رونق تولید محتوا در فضای مجازی، مقرر کردند وزارت ارتباطات، حجم ترافیک تولید شده از سوی آن دسته از تولیدکنندگان محتوای بخش خصوصی مثل پیام‌رسان‌های داخلی که مکانیزم مشخصی برای فروش محتوای تولید شده خود ندارند، خریداری کرده و به اپراتور‌ها بفروشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی که به ریاست آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت امنیت و حملات سایبری در کشور که در ماه‌های اخیر صورت گرفته و همچنین اقداماتی که برای مقابله و خنثی‌کردن آن‌ها انجام شده است، ارائه شد.

در این جلسه همچنین به منظور حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی و فراهم شدن زمینه رونق اقتصادی در این بخش، مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجم ترافیک تولید شده از سوی آن دسته از تولیدکنندگان محتوای بخش خصوصی مثل پیام‌رسان‌های داخلی را که مکانیزم مشخصی برای فروش محتوای تولید شده خود ندارند، خریداری کرده و به اپراتور‌ها بفروشد.

در ادامه جلسه اعضا به بررسی میزان اجرای تصمیم اتخاذ شده در شورای‌عالی فضای مجازی در ابتدای دولت سیزدهم برای تشکیل شورا‌های متناظر استانی پرداختند و با توجه به تشکیل شورا‌های متناظر در ۱۰ استان، مقرر کردند در دیگر استان‌های کشور نیز تا پایان سال این شورا‌ها تشکیل شود.

قرار است جلسات شورا‌های استانی فضای مجازی ماهی یک بار، به ریاست استاندار و با حضور تمام دستگاه‌هایی که در حوزه فضای مجازی در استان فعالیت دارند، بر اساس آیین‌نامه‌ای که در شورای‌عالی فضای مجازی در حال تهیه است، تشکیل شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.