نامه‌ افراد دارای معلولیت به رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۳ هزار نفر متقاضی حق پرستاری در خراسان رضوی علت و معلول استخدام نصفه ونیمه معلولان وعده پیگیری اعتراض توان یابان که در آزمون استخدامی اخیر رد شده اند | صدای معلولان شنیده می‌شود؟ ۲۱‌هزار نابینا و کم‌بینا زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی درباره برخی بالا‌وپایین‌های زندگی نابینایان مشهد به بهانه روز عصای سفید | چشم نیمه‌باز شهر به مشکلات روشن‌دلان مناسب‌سازی‌نشدن مدارس خراسان رضوی، مانعی پیش پای معلولان مراکز پیشخوان دولت در خراسان رضوی برای تردد معلولان مناسب‌سازی می‌شود بررسی مشکلات تحصیلی دانش آموزان استثنایی در مشهد؛ از هزینه‌های حمل‌ونقل تا کمبود نیروی انسانی راهیابی دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی خراسان رضوی به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ محاسبات سریع ذهنی راه‌اندازی سامانه اعزام مترجم، حلال مشکلات ناشنوایان | تسهیلات مناسب‌سازی منازل ناشنوایان خراسان رضوی به ۴۰ میلیون تومان رسید خبری از واریز مستمری ۱۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی نیست حضور معلولان مقابل استانداری خراسان رضوی برای پیگیری اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان | ناشنوایان: می‌خواهیم صدایمان را بشنوند گلایه توان یابان مشهدی از هزینه‌های سرسام آور خرید و تعمیر وسایل توان بخشی | ترکش گرانی بر تن توان یابان گردهمایی معلولان ضایعه نخاعی مشهد برگزار شد + فیلم فراخوان وزارت رفاه برای انتخاب رئیس سازمان بهزیستی کشور با جذب ۴ هزارو ۲۰۰ نفر معلول در کشور مسیر استخدام معلولان خراسان رضوی هموارتر می‌شود افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری معلولان کمک‌هزینه معیشتی ویژه اردیبهشت با تأخیر پرداخت شد (۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محتوای آموزشی مباحث مناسب‌سازی برای معلولان در دروس مدارس گنجانده شد

  • کد خبر: ۱۶۳۲۰۳
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
محتوای آموزشی مباحث مناسب‌سازی برای معلولان در دروس مدارس گنجانده شد
در راستای فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی در سرفصل‌های محتواهای آموزشی، سه وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش باید ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را اجرا کنند.

غلامرضا رضایی‌فر با اعلام این خبر به شهرآرانیوز افزود: براساس این آیین‌نامه، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و آموزش و پرورش موظف هستند موضوع مناسب‌سازی را متناسب با هر دوره تحصیلی در سرفصل‌ها و محتواهای درسی خود لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه باید این ماده در راستای فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی اجرا شود، افزود: از زمان تصویب این قانون پیگیری‌ها و مکاتباتی برای فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی باید انجام می‌شد، اما اقدام اساسی صورت نگرفت. از سال گذشته با پیگیری‌ سازمان بهزیستی و سازمان بازرسی کشور گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها در راستای اجرای قانون خواسته شد که بخشی از این گزارش مربوط به ماده ۱۱ آیین‌نامه مذکور بود. وزارت بهداشت پیرو جلساتی که در گذشته برگزار شده بود، اما ناقص مانده بود، جلسه‌ای برگزار و برای اجرای این ماده اعلام آمادگی کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور یادآور شد: در همین راستا کمیته‌ای با محوریت سازمان بهزیستی و با حضور نمایندگان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان تشکل‌های فعال معلولان و جانبازان و همچنین کمیته‌ دیگری در دانشگاه توانبخشی وزارت بهداشت با محوریت رئیس دانشکده توانبخشی تشکیل شد.

رضایی‌فر ادامه داد: اولین جلسه در سازمان بهزیستی با حضور اعضای کمیته در راستای اجرای این ماده قانونی روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد و اقدامات اولیه با همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به جریان افتاد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور درخصوص همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید این ماده قانونی به‌طور مفصل‌تری در زمینه مناسب‌سازی اجرا و متناسب با مقاطع تحصیلی ارائه شود. وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش گزارش‌هایی درباره اقدامات انجام‌شده خود ارائه داده‌اند که البته ناکافی بوده و برای اجرای قانون لازم است اهتمام بیشتری صورت گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->