تولید محتوا با دستور پخت پیتزا

  • کد خبر: ۳۴۳۰۳
  • ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تولید محتوا با دستور پخت پیتزا
برای ماندگار شدن دنیای بازاریابی محتوا و دیجیتال، راهی جز تولید محتوا نیست، اما چطور می توانیم در مسابقه ماراتن تولید محتوا کم نیاوریم و پا به پای دیگران چیزی برای عرضه داشته باشیم؟

عماد پورشهریاری| شهرآرانیوز؛ درباره پادشاهی و ملکه بودن محتوا احتمالا زیاد شنیده اید. برای ماندگار شدن دنیای بازاریابی محتوا و دیجیتال، راهی جز تولید محتوا نیست، اما چطور می توانیم در مسابقه ماراتن تولید محتوا کم نیاوریم و پا به پای دیگران چیزی برای عرضه داشته باشیم؟ آن هم محتوای خوب و نه چندان گران قیمت. تولید محتوا مثل درست کردن پیتزاست. اگر اصولی پیش برویم، می توانیم پیتزای خوبی درست کنیم و محتوای خوبی به مخاطب بدهیم. در همه مثال هایی که خواهیم زد، محتوای ما یک وبینار یا رویداد ویدئویی است اما می خواهیم از همان اتفاق، محتواهایی با کیفیت و مناسب تولید کنیم. در بازاریابی محتوا، به این کار بازآفرینی هم می گویند.

 

١- اضافه مواد اولیه را دور نریزید

تجربه درست کردن پیتزا ثابت کرده است همیشه چیزی از مواد اولیه اضافه خواهد ماند، مثلا از قارچ ها یا گوشت ها. اسراف نکنید و هرچه را باقی مانده نگه دارید. این مواد بعدا می توانند مواد اصلی لازانیا یا ماکارونی شما باشند. فرض کنید محتوای شما یک وبینار یا برگزاری یک رویداد باشد. نشست را که برگزار کردید، ویدئوهایش را نگه دارید و بعد از همسان سازی، در پلتفرم های دیگر منتشر کنید. اسلایدها هم احتمالا در اینستاگرام قابل انتشار باشند. متن آن هم برای بلاگ سایت خوراک خوبی است.

 

٢. کنار پیتزای اولیه سالاد بگذارید

احتمال اینکه برشی از پیتزای شما اضافه بیاید زیاد است. قطعا آن را دور نخواهید ریخت اما این مقدار برای یک وعده کامل دیگر هم ناکافی خواهد بود. می توانید در وعده بعد، کنار دو سه برش باقی مانده، سالاد بگذارید یا سیب زمینی سرخ کنید. مصداق این کار در دنیای محتوا اضافه کردن یک ویدئوی کوتاه به همان وبینار شماست که در آپارات یا یوتیوب منتشر خواهند شد. در واقع، آنچه از نشست باقی مانده است را برای انتشار دوباره تقویت می کنید. در این مثال، ویدئوی کوتاه نقش همان سالاد را ایفا خواهد کرد.

 

٣. بعضی از غذاها را می توان مدت ها حفظ کرد

اگر از مواد اولیه پیتزا چیزی باقی ماند و چند روز بعد هم خبری از لازانیا نبود، آن ها را در یک پوشش مناسب فریز کنید. این کار در محتواسازی، ایجاد یک آرشیو کامل از همه اتفاقات و محتواهای تولید شماست. شاید ویدئوی دورهمی شما امروز یا هفته بعد استفاده نشود اما برای یک ویدئوی پایان سال، یک سکانس دیده نشده برای شما خواهد داشت. پس همه چیز را دسته بندی کنید و به شکلی حرفه ای نگهداری کنید.


۴. بر اساس سلیقه مخاطب پیتزا درست کنید

همه از پپرونی استقبال نمی کنند. برخی هم پیتزای سبزیجات دوست دارند. شاید حتی عده ای دوست داشته باشند همین مواد پیتزا را بدون خمیر بخورند. به عنوان آشپز، وظیفه شماست که برای همه سلیقه ها گزینه ای داشته باشید. در همان مثال وبینار، شاید قالب محتوایی یک مخاطب شما پادکست باشد. پس چرا فایل صوتی را برای او کنار نگذارید؟ شاید مخاطبی به خواندن عادت داشته باشد و ترجیح بدهد متن کامل برنامه را بخواند. برای او هم خوراک مناسب را آماده کنید، اما توجه کنید که قرار نیست همه را در همان یک وعده و به طور هم زمان ارائه کنید. به هر حال، فر خانه شما ظرفیت محدودی دارد.


۵. بخشی از غذای خود را به همسایه بدهید

مطمئن باشید بوی خوشایند یک پیتزای در حال پخت کل ساختمان شما را پر خواهد کرد. حتما بخشی را به همسایه بدهید. برای این کار، می توانید تجربه خود را از وبینار در میکروبلاگ ها مانند ویرگول یا حتی لینکدین منتشر کنید یا اصلا نقد و نظری در یک رسانه مکتوب درباره آن منتشر کنید. مطمئن باشید همسایه ظرف شما را خالی برنمی گرداند.

 

۶. گاهی هم بیرون از خانه پیتزا بخورید

همیشه قرار نیست خودتان آشپز باشید. گاهی بد نیست سری به پیتزافروشی ها بزنید و دست پخت یک سرآشپز ایتالیایی را هم بچشید. این پیتزای بیرون همان وبینار یا رویدادی است که یک شرکت نسبتا مشابه شما منتشر کرده است. می توانید درباره آن نظر بدهید، نقدش کنید یا بخشی از آن را با رعایت حقوق مؤلفش در رسانه خود منتشر کنید. فراموش نکنید در بازاریابی محتوا، هدف شما پاسخ به نیاز مخاطب است. گاهی ممکن است مجبور باشید این نیاز را از جای دیگری تأمین کنید.


٧. روی پیتزا مربا نریزید!

اینکه قرار باشد همه چیز را با همه چیز ترکیب کنید روش درست تهیه پیتزا نیست. این کار شبیه انتشار فایل صوتی در آپارات است یا انتشار متن کامل وبینار در استوری اینستاگرام. تا جایی که می توانید، محتوای خود را در پلتفرم های مختلف منتشر کنید اما به مخاطب و کارکرد آن پلتفرم هم دقت کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->