صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر لغو آزمون آیلتس در ایران منتشر شد که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

شهرآرانیوز - طبق اعلام موسسات برگزاری آزمون آیلتس، سازمان سنجش تمامی آزمون‌های این موسسات را از اسفندماه لغو کرده است. در اطلاعیه یکی از این موسسات آمده است:

عطف به دستور سازمان سنجش کشور، مورخ ۲۱/ ۱۰ / ۱۴۰۱ به شماره «۶۵۳ / س / م» تمامی آزمون‌های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفندماه تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.

برگزاری هر آزمونی در کشور (ازجمله آزمون‌های زبان انگلیسی) باید با مجوز سازمان سنجش باشد اما هنوز سازمان سنجش به خبر لغو آزمون آیلتس واکنشی نشان نداده‌ است. به نظر می‌رسد با این تصمیم فقط آزمون داوطلبانی که تا دیروز (۲۱ دی) برای ماه اسفند ثبت‌نام کرده‌اند برگزار می‌شود. در سایت برخی از مراکز برگزاری آزمون برای کلیه تاریخ‌های بعد از ۲۷ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد.

آزمون «آیلتس» (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی در جهان است که در بیشتر کشورها و دانشگاه‌ها قابل ارائه و استناد است. این امتحان در بیش از ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود.

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها امکان دارد دلیل لغو آزمون‌های آیلتس مذاکره برای افزایش هزینه باشد. درحال‌حاضر هزینه آزمون آیلتس در ایران حدود ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان است.

باوری هم وجود دارد که این تصمیم برای کاهش روند مهاجرت دانشجویان ایرانی صورت گرفته شده است! مدیر رصدخانه مهاجرت ایران درباره روند افزایشی مهاجرت از ایران  به ایسنا گفته است: «بعد از ۷ تا ۸ سال در تراز ۵۰ هزار دانشجوی مهاجر قرار گرفتیم و اکنون وارد تراز بالاتر از ۶۶ هزار نفر دانشجوی مهاجر رسیدیم که این عدد نشان می‌دهد با سرعت پدیده افزایش جمعیت دانشجویی خارج از کشور را تجربه می‌کنیم.»

اداره اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، بعد از انتشار اخبار لغو آزمون آیلتس در کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرده که در ادامه می‌توانید بخوانید:  

رسمی | اطلاعیه سازمان سنجش کشور درباره خبر لغو برگزاری آزمون بین المللی زبان «آیلتس»

در ادامه حتما بخوانید

لغو آزمون زبان آیلتس چه پیامدهایی برای جامعه علمی کشور خواهد داشت؟

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
خب جوون بیچاره وبیکار باید چیکار کنه ؟تنها راه پیشرفت رفتنه .وقتی شما بین مردم فرق میزارید جوانی که امتیازی نداره یا پارتی نداره مجبوره برای پیشرفت بره .دست از سر مردم بردارید اینقدر آزارشون ندید
احسان
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کارتون فقط شده فلج کردن مردم