زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

آزمون آیلتس در دوران کرونا چگونه و با چه قیمتی برگزار می شود؟

  • کد خبر: ۳۹۳۳۲
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
آزمون آیلتس در دوران کرونا چگونه و با چه قیمتی برگزار می شود؟
مسئول گروه زبان انگلیسی کالج دانشگاه فردوسی مشهد با رد افزایش قیمت جهانی آزمون زبان آیلتس، افزایش نرخ این آزمون در ایران را ناشی از نوسانات ارزی دانست.
گروه جامعه شهرآرانیوز | هم‌زمان با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، بسیاری از برنامه‌های آموزشی، تحصیلی، ورزشی و... به تعطیلی کشیده شد و اینک نیز با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حداقل ظرفیت‌ها به‌صورت موردی انجام می‌شود. آزمون‌های جهانی زبان نیز شامل همین وضعیت شده‌اند و در ایران نیز شرایط مشابهی حکم‌فرماست.
 


آزمون آیلتس از اواخر اردیبهشت‌ماه از سر گرفته شد

محمد ضابط‌نیا، مسئول گروه زبان انگلیسی کالج دانشگاه فردوسی مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: اکنون ۲ یا ۳ مرکز برگزاری رسمی آزمون آیلتس در ایران هستند که پس از دریافت مجوز‌های لازم از سازمان سنجش، این آزمون را برگزار می‌کنند که هم‌زمان با شیوع کرونا و همه‌گیری آن، برگزاری این امتحان جهانی نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: اما باتوجه‌به ضرورت کسب نمره این آزمون برای متقاضیان ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی، مهاجرت یا فرصت‌های شغلی، سرانجام این امتحان از اواخر اردیبهشت‌ماه امسال از سر گرفته شد و آن‌گونه که اطلاع دارم، قرار است به‌صورت ماهانه و با رعایت حداکثری نکات بهداشتی برگزار شود. در مشهد نیز یک مرکز رسمی و دارای مجوز این آزمون را برگزار می‌کند.

ضابط‌نیا با اشاره به سایر آزمون‌های جهانی زبان خاطرنشان کرد: به‌جز آزمون آیلتس که فراگیرترین آزمون جهانی در زبان انگلیسی است، آزمون تافل نیز طرف‌دارانی دارد که این امتحان هم در شرایطی مشابه با آیلتس برگزار می‌شود و صرفا تفاوت‌هایی در قیمت این آزمون‌ها و شیوه برگزاری آن وجود دارد.

وی درباره ظرفیت ثبت‌نام این آزمون‌ها در شرایط کنونی گفت: این مسئله به فضای آموزشی متولی برگزاری هم مرتبط می‌شود، اما پیش از کرونا معمولا تا ۱۰۰ داوطلب در یک سالن حضور پیدا می‌کردند.
 


افزایش قیمت آزمون جهانی آیلتس ناشی از نوسانات ارزی 

مسئول گروه زبان انگلیسی کالج دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به تغییر قیمت آزمون‌های زبان تصریح کرد: قیمت‌های جهانی آزمون‌های بین‌المللی زبان در بیشتر اوقات تغییر نمی‌کند و هرگونه افزایش قیمت در ابتدای سال میلادی اعلام می‌شود. اما اینکه نرخ این آزمون‌ها در ایران هرسال تغییر می‌کند یا حتی به‌صورت ماهانه شاهد تغییر آن هستیم، به‌علت نوسانات ارزی در کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون قیمت آزمون آیلتس ۲۲۰ تا ۲۴۰ دلار است که براساس نرخ کنونی ارز در کشور، رقمی معادل ۴ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان تخمین زده می‌شود. آزمون تافل اندکی متفاوت است و قیمت‌گذاری آن برای هر کشور فرق دارد، به‌گونه‌ای که قیمت اعلام‌شده برای ایران ۲۴۵ دلار است که معادل ریالی آن شبیه به آیلتس می‌شود.

ضابط‌نیا به انقضای دوساله این آزمون‌ها پرداخت و گفت: سازوکار منقضی‌شدن آزمون‌ها به‌صورت جهانی برنامه‌ریزی می‌شود و مختص کشور ما نیست؛ بنابراین حضور در این امتحانات هر ۲ سال یک‌بار، هم به لحاظ مالی و هم دانش‌افزایی به‌وسیله مؤسسات اصلی این آزمون‌ها به کشور‌های هدف اعلام می‌شود.
 


آزمون‌های آنلاین، ارزان و معادل آیلتس رواج یافته‌اند

ضابط‌نیا با اشاره به برخی مشکلات کنونی در برگزاری آزمون آیلتس از جمله قیمت و البته مسائل مرتبط با کرونا، به رواج برخی آزمون‌های جدید که کاملا در بستر اینترنت برگزار می‌شود و قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به آن آزمون‌ها دارد، اشاره کرد و گفت: به‌تازگی آزمونی در سطح جهانی معرفی شده است که دولینگو نام دارد و پیش‌تر با همین نام و به‌صورت یک نرم‌افزار آموزش زبان دوم در کشور ما و دیگر کشور‌ها شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: آزمون دولینگو از نظر سطح امتحانی بسیار به آیلتس و تافل نزدیک است و جنبه اصلی آن کسب نمره برای ورود به دانشگاه‌هاست و اکنون رو‌زبه‌روز به تعداد دانشگاه‌های طرف قرارداد با آن افزوده می‌شود. از لحاظ قیمت نیز این آزمون ۴۹ دلار است که معادل یک تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ایران است. از دیگر خوبی‌های این آزمون آن است که پاسخ نهایی‌اش در ۳ روز اعلام می‌شود و نمره کسب شده می‌تواند با معادل نمره آیتلس یا تافل تطبیق داده شود.

ضابط‌نیا با اشاره دوباره به نقش سازمان سنجش در تأیید آزمون‌های جهانی گفت: داوطلبانی که مایل باشند در این آزمون شرکت کنند، باید ببینند که دانشگاه مدنظر آنان این آزمون را قبول دارد یا نه و از سوی دیگر باید ببینیم با شرایط کنونی، این آزمون برای داوطلبان ایرانی به‌وسیله سازمان سنجش تأیید خواهد شد یا نه.


ازسرگیری آزمون TELP دانشگاه فردوسی از ۵ شهریورماه

مسئول گروه زبان انگلیسی کالج دانشگاه فردوسی مشهد به آزمون‌های ویژه دوره دکتری تخصصی در ایران اشاره کرد و گفت: هر مرکز آموزش عالی در کشور، آزمون زبان خاص خود را برای گروه‌های متقاضی برگزار می‌کند که ۳ زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی، زبان‌های پرکاربرد و البته پرمتقاضی برای کسب نمره زبان ویژه دانشجویان دکتری می‌باشد.

وی ادامه داد: آزمون زبان TELP در دانشگاه فردوسی مشهد از پرمخاطب‌ترین آزمون‌های کنونی زبان در کشور است که پس از مدتی محدودیت ناشی از کرونا، مدتی است دوباره راه‌اندازی شده است و با پایان تعطیلات سالانه دانشگاه، از ۵ شهریورماه دوباره آغاز و هر ۲ هفته یک‌بار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

ضابط‌نیا افزود: این آزمون هر ۲ هفته یک‌بار، هر نوبت ۲ بار و در هر نوبت، تنها ۱۰ داوطلب خواهد داشت تا برای دانشجویانی که در شرف دفاع از طرح یا رساله خود می‌باشند، زمینه لازم فراهم آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->