صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خروج بیش از ۱۰ هزار مسافر با قطار‌های فوق‌العاده از مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۳۸۰
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
مدیرعامل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰ هزار مسافر امروز از طریق راه‌آهن مشهد به وسیله قطار‌های فوق‌العاده و برنامه‌ریزی شده از مشهد خارج شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی نصیری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت قطار‌های فوق‌العاده راه‌آهن مشهد بیان کرد: با توجه به بهبود وضعیت جوی مشهد تصمیم بر این شد که برای هر شهر یک قطار در نظر گرفته شود.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی امروز بیش از ۱۰ هزار مسافر با ۲۲ قطار به شهر‌های تهران، تبریز، ارومیه، اهواز، رشت، کرمان، کرمانشاه، قم، بندرعباس، یزد، زتجان، همدان، اصفهان و سرخس داشته‌ایم که فقط ۸ قطار به تهران اعزام شده‌اند. در نظر داریم در اولین فرصت برنامه اعزام قطار‌ها را به برنامه عادی روزانه خود بازگردانیم.

نصیری در خصوص وضعیت مسافران جامانده از قطار‌ها طی روز‌های گذشته تصریح کرد: در حال حاضر برخی از قطار‌ها به طور کامل تکمیل نشده است. شاید مسافران تاریخ سفر خود را تغییر داده‌اند و یا با وسیله دیگری به شهر خود بازگشته‌اند، اما ظرفیت قطار‌های تهران در حال تکمیل است.

وی در خصوص وضعیت پرداخت مجدد وجه بلیت برای مسافران یادآور شد: مسافرانی که با بلیت خود به شهرشان بازمی‌گردند وضعیتشان مشخص است، اما مسافرانی که به دلیل مشکلات به وجود آمده برای قطار‌ها از سفر جامانده‌اند، بلیت آنان استرداد شده و بلیت جدید برای آنان جایگزین می‌شود. برای این مسافران، استرداد وجه بلیت آنان پیامک ارسال شده که یک ماه مهلت دارند تا بلیت سفر باطل شده خود را با بلیت سفر دیگری جبران کرده و یا وجه آن را دریافت کنند.

مدیرعامل راه‌آهن خراسان رضوی در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده با وجود تداوم برودت هوا در خراسان رضوی گفت: امیدواریم مشکل جدیدی برای قطار‌ها به وجود نیاید. با توجه به اینکه موقعیت‌های جغرافیایی ایستگاه‌های فریمان و تربت‌حیدریه به گونه‌ای است که وقتی مشهد در دمای منفی ۲۰ درجه قرار دارد آن ایستگاه‌ها در کمینه دمایی منفی ۲۸ درجه قرار دارند.

نصیری افزود: در این دما سیستم ترمز قطار‌ها دچار یخ‌زدگی می‌شود و باعث آزاد شدن ترمز قطار می‌شود که به دلیل یخ زدن ترمز دیگر نمی‌توان آن را آزاد کرد. از همین رو باید قطار‌ها توقف می‌کردند. همچنین برودت هوا روی کیفیت سوخت لوکوموتیو نیز تاثیرگذار است. در حال حاضر برنامه زمانی قطار‌ها را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قطار‌ها در زمان برودت حداکثری دما در آن ایستگاه‌ها قرار نگیرند تا مشکلی برای آنان وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.