صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای ششم براساس اهمیت «مهندسی ارزش»، توجه جدی نسبت به این حوزه داشته و اعتبارات آن را در اصلاح بودجه امسال افزایش داده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم علیزاده در گفتگویی با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، گزارشی از عملکرد دبیرخانه "مهندسی ارزش" در بازه‌ی زمانی سه ماهه سوم ۱۴۰۱، ارائه شد، اظهارکرد: مهندسی ارزش یک روش تفکر و دیدگاهی کارآمد با رویکرد افزایش بهره‌وری است.
وی گفت: شهرداری، سازمان هزینه و درآمدی است و ردیف اعتبار و بودجه دولتی ثابت سالانه ندارد؛ برهمین اساس، آنچه مسلم بوده این است که باید در مسیر مدیریت و کاهش هزینه‌ها، ارتقاء بهره‌وری و افزایش رضایتمندی مردمی گام برداریم.
علیزاده با بیان اینکه مطالب یاد شده موجب فزونی اهمیت توجه به بحث مهندسی ارزش می‌شود، افزود: براساس همین رویکرد، بودجه و اعتبار مهندسی ارزش را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیارد ریال افزایش دادیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مهندسی ارزش در شهرداری مشهد سابقه‌ای بیش از ۱۶ ساله دارد که در طی این سال‌ها بالغ بر ۶۰ طرح مختلف، وارد این فرآیند شده و در حال حاضر هم با اعتباری نزدیک به ۵ میلیارد تومان در سال جاری، در تبصره‌های ۱۲ و ۷۹ بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده است.
علیزاده در ادامه به تشریح برخی از عناوین طرح‌های مهندسی ارزش که در اصلاح بودجه سال جاری مصوب شده اشاره کرد و گفت: از جمله این موارد می‌توان به طرح راهبردی عملیاتی ساماندهی کرانه شمالی مشهد، طرح میان‌گذر شمالی "آوینی-ابوطالب"، طرح بوستان جهان‌شهر جنوبی، طرح پایانه چندمنظوره غرب و طرح دوربرگردان‌های بزرگراه "پیامبر اعظم (ص) " اشاره داشت.
وی با بیان اینکه طرح جداسازی آب شرب از آب خام و مدیریت ارزش الگو‌های تنظیف شهری در مناطق نیز جزو طرح‌های مهندسی ارزش قرار گرفته، افزود: علاوه بر این موارد، طرح راهبری ناوگان خودرویی شهرداری مشهد، طرح جمع‌آوری و حمل‌ونقل و بازیافت خاک و نخاله، طرح زون‌های فضای سبز مناطق و ... نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.