«پارکینگ طبقاتی توحید» مشهد پس از سال‌ها انتظار، فردا (۷ آذر ۱۴۰۳) افتتاح می‌شود هوای کلانشهر مشهد برای دهمین روز پیاپی، در وضعیت «هشدار» قرار دارد (۶ آذر ۱۴۰۳) کوچه چهنو مشهد، راه‌آبِ کهنِ شهر که قدمتش به قبل دوره قاجار می‌رسد اختصاص ۷۰ هکتار زمین رهاشده برای محرومیت‌زدایی در منطقه ۴ شهرداری مشهد ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی در آبان ۱۴۰۳ حاجی‌بگلو: ورود تفکر جهادی و بسیجی به هر عرصه‌ای، رفع گره‌ها و پیشرفت حتمی را به دنبال دارد تأکید شهردار مشهد بر همکاری همه‌جانبه شهرداری با سازمان بسیج شهرداری مشهد + فیلم مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی منصوب شد (۵ آذر ۱۴۰۳) خدمت بهتر با سیره و اخلاص بسیجی ثبت‌نام اعتکاف ماه رجب در حرم امام‌رضا(ع) آغاز شد (۵ آذر ۱۴۰۳) + لینک شهردار مشهد مقدس: پایه اصلی قوت و قدرت دفاعی کشور‌های اسلامی بسیج است نقش کلیدی مساجد در توسعه و مدیریت شهری همیاری خیران شهریار برای سازندگی در مشهد کشف و جمع‌آوری ۱۳ انشعاب غیرمجاز آب از یک مجتمع ویلایی در گلبهار مشهدِ بسیجی، امن‌تر و زیست‌پذیرتر است پاسخ گویی مسئولان اتوبوس رانی مشهد با حضور در خیابان عمار یاسر ۱۲۵ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری مشهد | نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در خدمت شهروندان+ فیلم استاندار خراسان رضوی: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها راهی جز عبور از مسیر اقتصاد دیجیتال نداریم
سرخط خبرها

تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای افزایش طول عمر و کیفیت ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر، دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح تدوین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی، در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفتن راهکار‌های مناسب برای نگهداری و تعمیرات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح و مهم‌تر از آن طراحی مناسب و استفاده از مصالح باکیفیت برای احداث آن‌ها است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای تدوین دستورالعمل جامعه‌ای در این زمینه، کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد از شهریورماه امسال تشکیل شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: هدف آن بررسی تقاطع‌های ساخته شده در سنوات گذشته و پیشگیری از خوردگی بتن و تخریب آرماتورها، نظارت بر رعایت نکات ضروری در تقاطع‌های غیرهمسطح هنگام اجرای پروژه‌ها و پیش‌بینی تمهیدات لازم هنگام طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح است تا شاهد بهترین دوام دراین تقاطع‌ها باشیم.

منبتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که موجب تخریب پل‌ها می‌شود آبریزی از درز‌های انبساط است، اظهار کرد: این مشکل معمولاً به خاطر نقص در آب‌بندی درز‌ها انبساط است که به‌مرور زمان و براثر بارندگی اتفاق می‌افتد و موجب خوردگی ستون‌ها و کوله‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح گرفتگی لوله‌های انتقال آب از عرشه پل به شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که باعث فرسودگی و تخریب پل‌ها می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده بیش‌ازحد از نمک در زمستان برای ذوب کردن یخ نیز مشکلاتی برای پل‌ها ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: مطالعاتی در حال انجام است تا از مواد جایگزین برای یخ‌زدایی در پل‌ها و تقاطع‌ها غیرهمسطح جهت پیشگیری از بتن خوردگی و فرسودگی شود.

وی گفت: نظارت بر نوع پوشش بتن و به‌کارگیری مصالح مناسب برای احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز مورد توجه قرار دارد که مجموع این موضوعات در جلسات هفتگی کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد با حضور کارشناسان باتجربه و اساتید نخبه حوزه سازه و عمران دانشگاه بررسی و راهکار‌های مناسب ارائه می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: خروجی جلسات کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح منجر به تدوین دستورالعمل اجرایی برای نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح خواهد شد تا شاهد کمترین خوردگی و فرسودگی دراین سازه‌های مهم شهری باشیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->