پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری
سرخط خبرها

تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای افزایش طول عمر و کیفیت ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر، دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح تدوین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی، در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفتن راهکار‌های مناسب برای نگهداری و تعمیرات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح و مهم‌تر از آن طراحی مناسب و استفاده از مصالح باکیفیت برای احداث آن‌ها است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای تدوین دستورالعمل جامعه‌ای در این زمینه، کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد از شهریورماه امسال تشکیل شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: هدف آن بررسی تقاطع‌های ساخته شده در سنوات گذشته و پیشگیری از خوردگی بتن و تخریب آرماتورها، نظارت بر رعایت نکات ضروری در تقاطع‌های غیرهمسطح هنگام اجرای پروژه‌ها و پیش‌بینی تمهیدات لازم هنگام طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح است تا شاهد بهترین دوام دراین تقاطع‌ها باشیم.

منبتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که موجب تخریب پل‌ها می‌شود آبریزی از درز‌های انبساط است، اظهار کرد: این مشکل معمولاً به خاطر نقص در آب‌بندی درز‌ها انبساط است که به‌مرور زمان و براثر بارندگی اتفاق می‌افتد و موجب خوردگی ستون‌ها و کوله‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح گرفتگی لوله‌های انتقال آب از عرشه پل به شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که باعث فرسودگی و تخریب پل‌ها می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده بیش‌ازحد از نمک در زمستان برای ذوب کردن یخ نیز مشکلاتی برای پل‌ها ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: مطالعاتی در حال انجام است تا از مواد جایگزین برای یخ‌زدایی در پل‌ها و تقاطع‌ها غیرهمسطح جهت پیشگیری از بتن خوردگی و فرسودگی شود.

وی گفت: نظارت بر نوع پوشش بتن و به‌کارگیری مصالح مناسب برای احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز مورد توجه قرار دارد که مجموع این موضوعات در جلسات هفتگی کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد با حضور کارشناسان باتجربه و اساتید نخبه حوزه سازه و عمران دانشگاه بررسی و راهکار‌های مناسب ارائه می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: خروجی جلسات کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح منجر به تدوین دستورالعمل اجرایی برای نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح خواهد شد تا شاهد کمترین خوردگی و فرسودگی دراین سازه‌های مهم شهری باشیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->