افزایش نرخ سرویس مدارس مشهد در حد میانگین نرخ تورم است | امسال در زمینه تأمین خودرو چالشی نخواهیم داشت + فیلم درخشش خراسان رضوی در جشنواره تعاونی‌های برتر کشور مشهدالرضا؛ غرق شادی و سرور میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بهره‌گیری از پساب در آبیاری فضای سبز مشهد با مشارکت بخش خصوصی توسعه زیرساخت‌های اقامتی مشهد طی افتتاحیه‌های هفته دولت شهروند خبرنگار | چالش‌های پارک حاشیه‌ای در خیابان فرهاد مشهد+ پاسخ کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۸ شهریور ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: قرارگاه ساماندهی ساخت‌وساز شهری تشکیل شود تخریب دامنه شمالی و نوک قله اژدرکوه | جاده شمالی تیر آخر را به قلب اژدها زد! کارگر پاکدست فرودگاه مشهد کیف پول یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند +عکس گره کوهستان پارک شادی کورتر شد | با وجود آمادگی مدیریت شهری مشهد زمین پارک به سازمان دیگری واگذار شد شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد در کشور، رتبه‌ اول و در غرب آسیا، رتبه‌ سوم هوشمندسازی را دارد «کینیاز دابیژا»، سرکنسول روسیه تزاری در مشهد متهم ردیف‌اول واقعه به توپ‌بستن حرم رضوی اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه پاسخ گویی تلفنی مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد | چند کورس پاسخگویی برای سرویس مدارس گذر از بحران آبی با هم‌افزایی شهرداری مشهد و شرکت آب و فاضلاب علت اختلال در خط یک مترو مشهد چه بود؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) مشارکت شهروندان، زمینه‌ساز توسعه شهر انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد برای سال پنجم
سرخط خبرها

تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای افزایش طول عمر و کیفیت ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر، دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح تدوین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی، در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفتن راهکار‌های مناسب برای نگهداری و تعمیرات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح و مهم‌تر از آن طراحی مناسب و استفاده از مصالح باکیفیت برای احداث آن‌ها است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای تدوین دستورالعمل جامعه‌ای در این زمینه، کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد از شهریورماه امسال تشکیل شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: هدف آن بررسی تقاطع‌های ساخته شده در سنوات گذشته و پیشگیری از خوردگی بتن و تخریب آرماتورها، نظارت بر رعایت نکات ضروری در تقاطع‌های غیرهمسطح هنگام اجرای پروژه‌ها و پیش‌بینی تمهیدات لازم هنگام طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح است تا شاهد بهترین دوام دراین تقاطع‌ها باشیم.

منبتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که موجب تخریب پل‌ها می‌شود آبریزی از درز‌های انبساط است، اظهار کرد: این مشکل معمولاً به خاطر نقص در آب‌بندی درز‌ها انبساط است که به‌مرور زمان و براثر بارندگی اتفاق می‌افتد و موجب خوردگی ستون‌ها و کوله‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح گرفتگی لوله‌های انتقال آب از عرشه پل به شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که باعث فرسودگی و تخریب پل‌ها می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده بیش‌ازحد از نمک در زمستان برای ذوب کردن یخ نیز مشکلاتی برای پل‌ها ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: مطالعاتی در حال انجام است تا از مواد جایگزین برای یخ‌زدایی در پل‌ها و تقاطع‌ها غیرهمسطح جهت پیشگیری از بتن خوردگی و فرسودگی شود.

وی گفت: نظارت بر نوع پوشش بتن و به‌کارگیری مصالح مناسب برای احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز مورد توجه قرار دارد که مجموع این موضوعات در جلسات هفتگی کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد با حضور کارشناسان باتجربه و اساتید نخبه حوزه سازه و عمران دانشگاه بررسی و راهکار‌های مناسب ارائه می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: خروجی جلسات کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح منجر به تدوین دستورالعمل اجرایی برای نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح خواهد شد تا شاهد کمترین خوردگی و فرسودگی دراین سازه‌های مهم شهری باشیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->