چهار میلیون مترمربع آسفالت در یک سال رکورد شورای شهر مشهد است رویداد هنری «مرز پرگهر»؛ تجربه‌ای موفق از حضور متعهدانه هنرمندان جوان مشهد آخرین وضعیت کسبه مجتمع قائم ۱۷ شهریور مشهد | ۵۰۰ میلیارد سرمایه‌ای که خاکستر شد افتتاح فصل دهم «پاتوق فیلم کوتاه» با فیلمی از کیانوش عیاری بندِ حیات مشهد | گذری بر تاریخ سدسازی و نقش سد «گلستان» در تأمین آب شرب مردم ارض اقدس مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: ایمن‌ترین حمل‌و‌نقل کشور را داریم ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۲ پروژه عمرانی شهر مشهد ساخت و خرید ۳۴۰ چشمه سرویس بهداشتی جدید در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) | احتمال تداوم آلودگی هوا تا صبح فردا بیش از نیمی از بوستان‌های شهر مشهد زمین بازی کودکان دارند | ۳۸۴ زمین به وسایل بازی استاندارد مجهز شدند آلودگی هوای مشهد از وضعیت اضطرار عبور کرد (یکشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۴) ۱۲ قرن کم‌آبی در مشهد پیشنهاد اضافه‌شدن کارگروه «جمعیت و خانواده» به آیین‌نامه نشان مشهدالرضا(ع) ارائه خدمات فرامرزی اتوبوسرانی مشهد و تقویت ناوگان منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام اربعین مشهد باید به سمت رایگان شدن پروانه ساختمانی حرکت کند | احیای بافت‌های فرسوده نیازمند کمک دولت است آماده‌سازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد
سرخط خبرها

تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح

  • کد خبر: ۱۴۷۲۸۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تدوین دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در راستای افزایش طول عمر و کیفیت ساخت پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح شهر، دستورالعمل اجرایی نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح تدوین می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی، در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفتن راهکار‌های مناسب برای نگهداری و تعمیرات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح و مهم‌تر از آن طراحی مناسب و استفاده از مصالح باکیفیت برای احداث آن‌ها است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای تدوین دستورالعمل جامعه‌ای در این زمینه، کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد از شهریورماه امسال تشکیل شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: هدف آن بررسی تقاطع‌های ساخته شده در سنوات گذشته و پیشگیری از خوردگی بتن و تخریب آرماتورها، نظارت بر رعایت نکات ضروری در تقاطع‌های غیرهمسطح هنگام اجرای پروژه‌ها و پیش‌بینی تمهیدات لازم هنگام طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح است تا شاهد بهترین دوام دراین تقاطع‌ها باشیم.

منبتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که موجب تخریب پل‌ها می‌شود آبریزی از درز‌های انبساط است، اظهار کرد: این مشکل معمولاً به خاطر نقص در آب‌بندی درز‌ها انبساط است که به‌مرور زمان و براثر بارندگی اتفاق می‌افتد و موجب خوردگی ستون‌ها و کوله‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح گرفتگی لوله‌های انتقال آب از عرشه پل به شبکه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که باعث فرسودگی و تخریب پل‌ها می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه استفاده بیش‌ازحد از نمک در زمستان برای ذوب کردن یخ نیز مشکلاتی برای پل‌ها ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: مطالعاتی در حال انجام است تا از مواد جایگزین برای یخ‌زدایی در پل‌ها و تقاطع‌ها غیرهمسطح جهت پیشگیری از بتن خوردگی و فرسودگی شود.

وی گفت: نظارت بر نوع پوشش بتن و به‌کارگیری مصالح مناسب برای احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز مورد توجه قرار دارد که مجموع این موضوعات در جلسات هفتگی کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح مشهد با حضور کارشناسان باتجربه و اساتید نخبه حوزه سازه و عمران دانشگاه بررسی و راهکار‌های مناسب ارائه می‌شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: خروجی جلسات کمیته ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح منجر به تدوین دستورالعمل اجرایی برای نگهداری و احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح خواهد شد تا شاهد کمترین خوردگی و فرسودگی دراین سازه‌های مهم شهری باشیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->