صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما زنان متخصص کم نداریم و نمی‌گوییم سهم زنان در اقتصاد ۵۰ درصد باشد، اما اکنون این سهم بین ۶ تا ۱۶ درصد است که مناسب نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه رحمانی، امروز، ۱۳ بهمن ماه، در همایش ملی بانوان کارآفرین در تولید دانش‌بنیان و شکوفایی اقتصاد در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: امام (ره) زنان را رهبران نهضت انقلاب دانستند و فرمودند انقلاب ما مرهون زنان است. این نگاه امام (ره) بود که موجب شد شاهد شکوفایی توانمندی‌ها، استعداد‌ها و ظرفیت‌های زنان در همه عرصه‌ها باشیم.

وی خطاب به بانوان کارآفرین گفت: شما در کارآفرینی پیشرو هستید و توانستید بر موانع و مشکلات فایق آیید. ۶۰ درصد دختران ما تحصیلکرده هستند و ۳۰ درصد تحصیلات تکمیلی دارند. ما زنان متخصص کم نداریم و نمی‌گوییم سهم زنان در اقتصاد ۵۰ درصد باشد، اما اکنون این سهم بین ۶ تا ۱۶ درصد است که مناسب نیست.

رحمانی افزود: باید فرهنگ کار را در جامعه ترویج کنیم و زنان کارآفرین می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند. مهم‌ترین سندی که پیش رو داریم برنامه هفتم است، نظرات و دیدگاه‌های شما می‌تواند در قالب احکام در این برنامه لحاظ شود. ما قوانین مترقی و خوبی داریم، اما در اجرا مشکل داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.