صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار علما و اساتید حوزه علمیه مشهد مقدس اظهار کرد: با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و شهادت‌‎ها، ایثارها و مجاهدت‌های مردم غیور ایران، نظام مقتدر و انقلاب باشکوه ایران رقم خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار علما و اساتید حوزه علمیه مشهد مقدس در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اینکه انقلاب اسلامی ایران گفتمان جدیدی را در جهان ایجاد کرد که نه تنها ملت ایران بلکه بخش قابل توجهی از امت اسلام را از انفعال و عدم خودباوری خارج کرد، گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی در فلسفه سیاسی و نظامی جهان، حکومتی که در آن بحث دینی و ارزش‌های الهی با مردم سالاری دینی گره خورده باشد را نداشتیم، و این خود مسئله مهمی در عالم نظر و تحلیل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از ابتدای وقوع انقلاب دشمنان تمام تلاش خود را بکار بردند تا اجازه‌ ندهند، نظامی که بر اساس دیانت و اقتدار ملی ایجاد شده و توانسته استقلال خود را به دست آورد؛ شکل بگیرد، اما به لطف الهی و با هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و استقامت مردم این انقلاب شکوهمند تشکیل و ریشه دار شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) این انقلاب شکوهمند را پایه گذاری و بعد از آن نیز مقام معظم رهبری با آگاهی به امور زمان، نظام و ملت را هدایت و از بسیاری از دشواری‌ها عبور دادند؛ انقلاب شکوهمند اسلامی در احیای هویت فرهنگی جهان اسلام نقش مؤثری داشت و خود منشاء جنبش‌های مختلفی در جهان اسلام شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وظایف روحانیت در قبال نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و افزود: مسئله جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند؛ یکی از وظایف مهم بر دوش روحانیت است، روحانیت باید مشکلات کشور و به ویژه دسیسه‌های دشمنان این نظام را به خوبی بشناسند و با روشنگری در برابر هجمه‌های دشمن مقابله کنند.

وی گفت: در همین اغتشاشات اخیر دشمنان کاری کردند که تاکنون سابقه نداشت، علاوه بر اینکه با تمام توان و از همه ابزارها به ویژه فضای مجازی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده کردند، از لحاظ فیزیکی نیز از مرزها اسلحه و تروریست وارد کردند؛ اما به لطف الهی و بیداری مردم کشور این توطئه نیز شکست خورد و کشور با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: آمریکا در منطقه به خصوص در کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان هزینه‌های بسیار بالایی کرده است، اما به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران با تأثیرگذاری فرهنگی و فکری خود تمام نقشه‌های دشمنان را در منطقه ناكام كرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام جمهوری اسلامی علی رغم همه دشمنی‎ها، تحریم‏‎ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، امروز جزو مقتدرترین و تأثیرگذارترین کشورهای منطقه است که در کسب این توفیقات هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و بصیرت مردم بسیار مهم و تأثیرگذار بوده است. 

منبع: آستان نیوز 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.