آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: جوانان و فرزندان گرفتار ناهنجاری اجتماعی هم فرزندان اسلام هستند

  • کد خبر: ۱۶۲۴۰۳
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
تولیت آستان قدس رضوی: جوانان و فرزندان گرفتار ناهنجاری اجتماعی هم فرزندان اسلام هستند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: جوانانی که گرفتار ناهنجاری‌های اجتماعی شدند، فرزندان اسلام هستند و ما نمی‌توانیم در برابر آن‌ها بی‌اعتنا باشیم؛ ما در برابر این جوانان وظیفه داریم.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی در همایش خادمیاران رضوی استان همدان با بیان اینکه پس از انجام واجبات هیچ عملی نزد خداوند متعال به ارزشمندی خدمت به نیازمندان نیست، اظهار کرد: خدمت به مردم از چنان جایگاهی نزد خداوند متعال برخوردار است که از منظر اسلام از بالاترین خصلت‌ها شمرده می‌شود.  

وی در ادامه ضمن اشاره به خدمات اجتماعی و امدادرسانی خادمیاران رضوی، خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های امدادرسانی و معیشتی به اقشار کم‌برخوردار، نباید از مسائل فرهنگی غفلت کرد؛ نسل جوان امروز نیازمند آشنایی با هویت اسلامی و ملی خویش است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان هنجارها و ارزش‌های ملت ایران را هدف قرار داده و جنگی تمام‌عیار علیه نوجوان و جوان ما آغاز کرده‌اند و در این مسیر از تمام ابزارهای ارتباطی استفاده می‌کنند؛ برای مواجهه و مقابله با چنین هجمه‌ای نیازمند بهره‌گیری از همین ابزارها، همراه با منطق و استدلال هستیم.

وی تلاش برای ترویج گفتمان دینی و انقلابی و ارتباط‌گیری موثر با نسل جوان را از عرصه‌های خدمتی خادمیاران رضوی دانست و تصریح کرد: کانون‌های خادمیاری باید از ظرفیت مقدس نام امام رضا(ع) استفاده کنند و با احترام، گوش شنوا، زبان و ادبیات مناسب با نسل جوان ارتباط بگیرند.

مروی گفت: باید به نسل جوان میدان داد و توجه کرد تا احساس کنند جریان دینی، متدینی و انقلابی آن‌ها را می‌بیند و حرف‌های‌شان را گوش می‌دهد و پای سخنان‌شان می‌نشیند و این نیز خود خادمیاری حضرت رضا(ع) است.

وی همچنین بر اهمیت مطالعه تأکید و تصریح کرد: مطالعه و تشویق به مطالعه از دیگر مسائل مهم است. مطالعه کتاب‌های زندگینامه و خاطرات شهدا و کتبی که به تاریخ استعماری غرب می‌پردازد، می‌تواند بسیار اثرگذار بوده و جنبه تربیتی بالایی دارند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جریان انقلابی و حزب‌اللهی باید جزو پر مطالعه‌ترین اقشار جامعه باشد، گفت: به همه به ویژه جوانان توصیه می‌کنم مجموعه کتاب‌های سرگذشت استعمار را بخوانند؛ این کتاب‌ها با قلمی بسیار زیبا و پرکشش حقایقی از تاریخ استعماری غرب را به تصویر می‌کشد و می‌تواند نگاهی واقع‌بینانه به نسل جوان بدهد تا مرعوب غرب نباشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->