اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

حجه الاسلام و المسلمین مروی: فضائل اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) بیان شود

  • کد خبر: ۱۵۰۸۴۷
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
حجه الاسلام و المسلمین مروی: فضائل اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) بیان شود
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در تبعیت از فضیلت ها و آموزه های اخلاقی پیامبر اسلام دچار عقب ماندگی هایی هستیم و راه باقی مانده بسیار طولانی است و شاهد اجرای کمی از آموزه های دینی و بهره وری از آنها هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی روز شنبه همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی در حرم مطهر رضوی افزود: البته در انقلاب ما برای رسیدن به این هدف مسیرهایی طی شده است و به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده ایم که مبارزه با استکبار و دفاع از امامت و رهبری نمونه هایی از آن است.

وی ادامه داد: در دادگاه ها پرونده های زیادی در موضوعات مختلف همچون نزاع، کلاهبرداری و طلاق هستیم تشکیل شده است حال باید پرسید که آیا پیامبر اسلام (ص) قرار است به این شرایط ما مباهات داشته باشد؟ آیا در جامعه قرآنی باید آمار طلاق بسیار باشد و حال آن که، پیامبر آن را از منفورترین حلال ها معرفی کرده اند؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود گفتند، مهمترین کار انقلاب این بود که ملت ما را از هاضمه غرب بیرون کشید، غربی که فضیلت های اخلاقی در آن مرده است و ما از این فرهنگ نجات پیدا کردیم ولی خطر همچنان وجود دارد و باید جهاد اکبر را ادامه داد.

مروی افزود: برخی از مردم حتی در خانواده های مذهبی، اسامی و ویژگی های فوتبالیستهای خارجی را بیشتر از فضائل پیامبر اسلام(ص) می‌شناسند و این جفا بر ایشان است چرا که باید آموزه های دینی در جامعه رواج داشته باشد و باید ایمان ما با خواندن قرآن بیشتر شود و در فضیلت های اخلاقی گامی به جلو برداریم.

وی ادامه داد: به طور مثال می توان در محافل و میهمانی های خانوادگی که بیش از چند ساعت به طول می انجامد حداقل یکی از فضیلت های پیامبر را برای جمع بیان کرد تا به سمت سعادت گامی برداشته شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید به سراغ اهل بیت علیهم السلام برویم تا از جهل و حیرانی نجات پیدا کنیم و معرفت به دست آوریم.

مروی با اشاره به اعمال روز مبعث رسول خدا و از جمله توصیه به زیارت حضرت علی (ع) افزود: اگر قرار است در مسیر اهداف پیامبر اسلام حرکت کنیم باید به سراغ ائمه اطهار(ع) برویم و فهم قرآن و برداشت صحیح از قرآن هم با کمک اهل بیت صورت می‌پذیرد.

مروی افزود: در دورانی که جوامع بشری در حال دفن فضایل اخلاقی بودند ندایی مردم را به پرستش خدای یگانه و اخلاقیات انسانی دعوت کرد که همان ندای حضرت محمد (ص) بود.

او اضافه کرد:قرآن، پیامبر اسلام را الگو، نمونه و اسوه معرفی می‌کند و اگر قرار باشد پیامبر را در قالب کتابی معرفی کنند آن کتاب، قرآن است و اگر بنا باشد قرآن را در تجسمی انسانی بشناسیم، آن انسان، پیامبر اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیامبر اسلام با قرآن توانست جامعه را از جهالت و گمراهی نجات دهد و پایه گذار بزرگترین تمدن بشری شود زیرا قرآن جامعه را از سرگردانی نجات می‌دهد.

مروی افزود: در کنار قرآن و مفاتیح الجنان، کتاب تربیتی هم باید وجود داشته باشد زیرا اسلام فقط دعا و قرآن نیست و باید عمل در آن وجود داشته باشد.

در پایان این آیین از فعالان قرآنی شهر مشهد تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->