صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:کماکان سامانه بارشی تا اواخر روز جمعه به شکل باران و برف که اغلب به صورت باران ادامه دارد. 

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان فریمان با دمای هوای منفی ١ درجه و تایباد با دمای هوای ١٢ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار ٣۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین ١درجه و ٧ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١١ درجه و در سردترین ساعات به ۶ درجه می‌رسد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ٣٣ ایستگاه هواشناسی ٢٨ ایستگاه گزارش بارندگی داشتند. شهرستان تربت حیدریه با ١۶.٨ میلیمتر بیشترین بارش و شهرستان‌های مهولات، رشتخوار و کاشمر با ٧.١٣ میلیمتر بارش در رتبه بعدی قرار دارند. گفتنی است طی شبانه روز گذشته میزان بارش در مشهد ۴.٢ میلیمتر بوده است.

عنایتی ادامه داد: کماکان سامانه بارشی تا اواخر روز جمعه به شکل باران و برف که اغلب به صورت باران ادامه دارد. تا عصر امروز در نواحی مرکزی و شمالی سپس تا صبح پنج شنبه در نواحی شمال غرب و مرکز بیشترین حجم بارش‌ها اتفاق خواهد افتاد. همچنین در این مدت افزایش سرعت وزش باد در مناطق سردسیر، کولاک برف در مناطق کوهستانی و تشکیل مه، کاهش دید در مناطق مستعد و آبگرفتگی و روان‌آب دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: روز جمعه کاهش ٢ الی ٣ درجه‌ای دما را خواهیم داشت. لازم به ذکر است در اوایل هفته آینده جو نسبتا پایداری در استان حاکم است.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت کنونی هوای مشهد با عدد ۵٢ در شرایط قابل قبول قرار دارد. همچنین ایستگاه‌های پایانه امام رضا (ع)، کریمی، امامیه، چمن، نخریسی و طرق در شرایط پاک قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.