صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم اعطای نخستین جایزه فناورانه «ایرج یزدان‌بخش» (پدر صنعت خراسان و کارآفرین پیشکسوت) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز دوشنبه یکم اسفندماه، دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد میزبان مراسم اعطای «نخستین جایزه فناورانه «ایرج یزدان‌بخش»، پدر صنعت خراسان و کارآفرین پیشکسوت بود. این رویداد با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و حمایت از طرح‌های فناورانه دانشجویان و تزریق امید، رقابتی ویژه دانشجویان دانشگاه فردوسی در چهار حوزه صنعت خودرو، رباتیک، پلیمر پزشکی و محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر (با محوریت فناوری‌های شیمی) برگزار شد.

دکتر محمدرضا مه‌پیکر، عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی، در این باره گفت: بر اساس فراخوان انجام‌شده در چهار ماه گذشته، ۱۹ طرح و محصول فناورانه در دانشگاه دریافت شد که از این تعداد پنج محصول و طرح وارد ارزیابی تخصصی شدند که سه محصول نتیجه این ارزیابی بود و در نهایت یک محصول و طرح به مرحله نخست راه یافت. دو طرح دیگر هم در این همایش تقدیر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ایرج یزدان‌بخش (زاده ۱ اسفند ۱۳۱۹ درگذشته ۱۳ فروردین ۱۳۹۹) کارآفرین پیشکسوت ایرانی و پدر صنعت خراسان و مدیر عالی و بنیان‌گذار گروه صنعتی پارت لاستیک بود. او از بنیان‌گذاران و پیشکسوتان صنعت تولید قطعات خودرو در ایران محسوب می‌شود. این همایش در سالروز تولد وی و در حمایت از طرح‌های فناورانه دانشجویان، امروز برگزار شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.