صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پروژه بزرگ شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان های شرق کشور به ویژه استان خراسان رضوی تا کنون بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با اجرای بخش اول این طرح عظیم ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب برای تامین کمبود آب صنایع، خدمات و شرب به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد. پیشرفت فیزیکی طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور

علیرضا طاهری افزود: بی شک انتقال آب از دریای عمان نجات‌بخش دغدغه کم‌آبی در شرق کشور به ویژه تامین آب استان خراسان رضوی و کلانشهر مشهد مقدس است.

وی گفت: طبق تفاهمنامه‌های منعقد شده، آب انتقالی به استان‌های خراسان رضوی و جنوبی در بخش صنعت به مصرف خواهد رسید، اما این آب در سیستان و بلوچستان و اخیرا نیز در خراسان رضوی، برای تامین مصرف آشامیدنی نیز پیش بینی شده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ و یا اوایل ۱۴۰۵ آماده بهره‌برداری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود:انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به شرق کشور از جمله طرح‌های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

منبع: صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.