تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎شود

  • کد خبر: ۱۳۶۵۰۵
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
استاندار خراسان رضوی: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎شود
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثیبت جمعیت و در نهایت امنیت مناطق زیر پوشش می‌شود.

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید بر بررسی مسیر آمایشی خط لوله انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی افزود: وجود آب، موجب آبادانی هر سرزمینی است و بهتر است با هدف استفاده از ظرفیت های منطقه در کنار آینده نگری شرایط اقلیمی نیز بررسی شود.

وی بیان کرد: انتقال آب، علاوه بر تامین نیاز صنایع می تواند به بخش کشاورزی و به خصوص کاشت زعفران کمک کند و این در حالی است که اکنون در حال برنامه ریزی برای آینده این منطقه هستیم.

نظری اظهار داشت: مسیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی می تواند در کنار ایجاد خط ریلی چابهار به استان و همچنین ایجاد آزاد راه چابهار به مشهد و سپس اتصال به کمربندی شمال کشور پیگیری شود.

وی تاکید کرد: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می کند شاهد تحولی جهشی در آینده کشورمان و باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این مسیر می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

انتقال آب از دریای عمان برای سال ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: امیدواریم با همت سرمایه گذاران این طرح کلان شاهد به نتیجه رسیدن آن در سال ۱۴۰۴ باشیم.

محمد حسن اسدی افزود: با حضور معاون اول رییس جمهور نیز مباحث تامین مالی این طرح به خوبی نتیجه داد و امسال افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آن پیگیری شد.

وی ادامه داد: دستیابی به منابع آبی پایدار و ایجاد تحول اقتصادی در فلات مرکزی و شرق کشور، رشد صنایع معدنی، اشتغال زایی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است.

طرح انتقال آب از دریای عمان به استانهای شرق کشور از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و در افق این طرح ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب به سیستان و بلوچستان، ۶۰ میلیون مترمکعب برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان جنوبی و ۱۲۰ میلیون مترمکعب نیز برای مصارف صنعت و خدمات به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->