صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ایران قوی است و دشمنان نمی‌توانند در برابر نیرو‌های مسلح ایران هیچ غلطی بکنند، گفت: دشمنان به‌دنبال انزوای ایران هستند و نمی‌خواهند ایران چهارراه جهانی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در جشنواره پاسداران اهل قلم اظهار داشت: از طرف رهبر معظم انقلاب وکیل هستم تا سلام ایشان را به شما نویسندگان و پژوهشگران و خانواده‌هایتان برسانم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه پاسدار باید اهل فکر، ذکر، قلم، علم و عمل صالح باشد، بهترین عمل صالح نیز جهاد فی سبیل الله است، گفت: هدف یک پاسدار نیز باید عاقبت به خیری باشد. دشمن در اتفاقات اخیر به‌دنبال اجرای جنگ ترکیبی و شناختی بود و در این راستا از همه ابزار حتی فحاشی و توهین استفاده کرد. در چنین حوادث و اتفاقاتی، افرادی باید باشند تا از دشمنی‌ها نترسند و صحنه را به‌خوبی تبیین کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به "جهاد تبیین" بیان داشت: لازم است پاسداران اهل فکر دست به قلم بشوند و کار‌های پژوهشی و تحقیقی انجام بدهند. همه باید در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند و مرعوب صحنه‌آرایی‌های دشمنان نشوند. فحاشی و توهین دشمنان نباید موجب عقب‌نشینی اهل فکر شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با یادآور شدن خصوصیات فردی شهدای پاسدار گفت: پاسداران باید اهل ذکر باشند. اهل ذکر بودن راه‌ها را هموارتر می‌کند.

سرلشکر صفوی در ادامه علوم مختلف به خصوص فناوری‌های جدید (هوافضا، رسانه و...)، اقتصاد، فرهنگ و تمدن، وجود رهبران خردمند و حکیم، نیرو‌های مسلح قدرتمند، جغرافیای طبیعی و انسانی و تعامل و ارتباط با سایر کشور‌ها را هفت مولفه قدرت هر کشوری دانست.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دشمنان به‌دنبال انزوای ایران هستند و نمی‌خواهند ایران چهارراه جهانی باشد. نگاه ایران به همسایگان که ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت و میلیارد‌ها دلار تجارت دارند، نگاه خوبی است، اما روابط باید گسترده‌تر شود و افزایش یابد. پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، اروپا راه‌های ترانزیت را به روی روسیه بست. روسیه آماده است تا بخش عظیمی از این ترانزیت را از طریق ایران و خلیج فارس انجام دهند. حق ترانزیتی که می‌تواند نصیب ایران شود رقم بزرگی است، اما لازمه آن این است که زیرساخت‌های ایران توسعه یابد و پذیرای حجم ترانزیت باشد.

سرلشکر صفوی در پایان تاکید کرد: ایران قوی است و دشمنان نمی‌توانند در برابر نیرو‌های مسلح ایران هیچ غلطی بکنند، اما آن چیزی که می‌تواند برای کشور خطرآفرین باشد نفوذ، ضعف مدیریتی و... است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.