صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون وزیر نیرو: سال آبی بسیار سختی پیش‌رو داریم

  • کد خبر: ۱۵۲۹۸۳
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه سال آبی بسیار سختی پیش‌رو داریم، گفت: در زمینه فرهنگی با مشارکت مردم نسبت به اصلاح شیوه مصرف اقدام خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یزدان رضایی، معاون وزیر نیرو، در مراسم «مشهد شهر دوستدار آب» گفت: در این جلسه نگرانی‌هایی در موضوع تأمین آب کشور مطرح شد. ما در وزارت نیرو برنامه‌های مفصلی در این باره داریم.

او در ادامه گفت: محور‌ اول اصلاح حکمرانی آب است که در شورای آب تصویب شده است. توسعه استفاده از منابع آب‌های نامتعارف و فضای سبز ‌به‌منظور جداسازی آب شیرین نیز اتفاق افتاده است.

رضایی ادامه داد: محور دوم توسعه زیرساخت‌های بخش آب و آب‌وفاضلاب است. در دولت متعهد شدیم که ۴۵ سد بزرگ را احداث و آب‌گیری کنیم. همچنین ۳۲ تسویه‌خانه بزرگ آب نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴۹ تسویه‌خانه فاضلاب نیز ساخته خواهد شد.

این مقام وزارت نیرو تأکید کرد که ۱۷ هزار روستا در سراسر کشور از آب شرب و ۹۰درصد جمعیت روستایی در پایان دولت سیزدهم از نعمت آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: در شهرها مانند مشهد برنامه‌های گسترده‌ای مثل خرید یا اجاره چاه‌های دستگاه‌های اجرایی و پایش مستمر آب شرب در دستورکار خواهد بود. سال بسیار سختی پیش‌رو داریم.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارهای محلی آب و پساب در دستورکار قرار دارد. همچنین محور اصلی فعالیت‌ها فرهنگی و آموزشی است. در زمینه فرهنگی با مشارکت مردم برای اصلاح شیوه مصرف اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.