صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: مطابق توافقهای صورت گرفته، مرز دوغارون-اسلام قلعه در شهرستان تایباد و ولایت هرات پنجم فروردین ماه سال آینده ۲۴ ساعته خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نورالدین عزیزی روز شنبه در جریان بازدید از مرز دوغارون در جمع خبرنگاران بر روان سازی ترانزیت و تجارت بین ۲ کشور تاکید کرد و افزود: کوشش می شود منابع لازم برای ۲۴ ساعته کردن این مرز مهم تامین شود.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای حسن همجواری و تجارت بین ۲ کشور همسایه، به دنبال استفاده از تجارب بازرگانان ایرانی و افغانستانی هستیم تا مشکلات باقی مانده برطرف شود.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته طی سفر جاری از مرزهای ۲ کشور در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بازدید خواهیم کرد تا برای افزایش ظرفیت تجارت و تقویت مرز تاریخی اسلام قلعه -دوغارون تصمیم گیری شود.

سرپرست وزارت تجارت افغانستان: مرز دوغارون- اسلام قلعه ۲۴ ساعته خواهد شد

خراسان رضوی از سمت شرق ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و شهرستانهای صالح آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف این استان در جوار مرز مشترک با افغانستان قرار دارند.

دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

تا پیش از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.