صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره امور زائرین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از تشرف ۱۲۷ هزار و ۴۰۰ زائر مشهدی در قالب طرح قرار زیارت به حرم مطهر رضوی خبر داد‌.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد باغبان در خصوص استقبال مردم از طرح قرار زیارت اظهار کرد: کلان پروژه قرار زیارت طرحی است که با هدف گسترش کمی و کیفی فرهنگ زیارت، جاری و ساری شدن سیره و سنت رضوی در بین زندگی آحاد مردم و همچنین به منظور تسهیل و رونق امر زیارت با محوریت مساجد حاشیه شهر و کم برخوردار اجرا گردید.

وی افزود: پروژه قرار زیارت طی یکسال گذشته در قالب ۳۱۲۰ برنامه تشرف زیارت گروهی مجاوران با ظرفیت بیش از ۱۲۷هزار و ۴۰۰نفر برگزار گردیده است.

رئیس اداره امور زائرین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: طرح قرار زیارت تاکنون صرفا برای مساجد برگزار گردیده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ زیارت، ارتقاء سبک زندگی رضوی و شناخت امام رضا (ع) در قالب ۵ بسته برنامه متنوع و خلاقانه با بهره مندی اقشار مختلف تدوین شده است.

باغبان در خصوص برنامه‌‌های مختلف قرار زیارت گفت: برنامه‌های تعریف شده در قالب کلان پروژه قرار زیارت برای اقشار آسیب پذیر ، معلولین ،نوجوانان و جوانان ، نیروهای خدمت رسان شامل پاکبان، باغبان و... والدین شهدا در قالب برنامه تشرف گروهی، زیارت نیابتی، تورهای متنوع نیم روزه و یک روزه، تولید و اکران محصولات مکتوب و رسانه‌ای در حوزه زیارت با مشارکت نهادهای ذی‌ربط از شاخصه های قابل تمایز نسبت به طرح گذشته می باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.