صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیت‌الله علم‌الهدی: قرارگاه خدمات سفر با مدیریت جهادی اجازه نداد زائران دچار مشکل شوند

  • کد خبر: ۱۵۶۸۰۷
  • ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: روند اسکان، ساماندهی و پذیرایی از زائران در نوروز امسال وضعیت مناسبی داشت و این توفیق به برکت عنایت امام هشتم و اراده تک‌تک عزیزان فعال در قرارگاه خدمات سفر است که در میدان بودند تا در امر اسکان و پذیرایی کاستی وجود نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست مشترک اعضای قرارگاه عملیاتی خدمات سفر با آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، ظهر امروز با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری برگزار شد.

مسئولان تا آخرین روز در میدان باشند

امام جمعه مشهد در این دیدار با تأکید بر اینکه نباید به هیچ قیمتی، زائر امام رضا(ع) در امر زیارت دچار مشکل باشد، اظهار کرد: پیک نوروزی سفر به مشهد از سایر پیک‌های زیارتی جداست. در سایر مناسبت‌ها، افراد در قالب هیئت‌ها به زیارت امام هشتم(ع) مشرف می‌شوند و از این بابت، دغدغه‌ای برای اسکان و اقامت وجود ندارد اما در ایام نوروز، بخش عمده زیارت‌ها با محوریت خانواده اتفاق می‌افتد و بر همین اساس، باید همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تا پایان تعطیلات در اوج آمادگی باشند.

وی افزود: خوشبختانه روند اسکان، ساماندهی و پذیرایی از مهمانان علی بن موسی‌الرضا(ع) در نوروز امسال وضعیت مناسبی داشت و بی آن‌که کمبودی در زمینه خاصی به چشم بیاید، بسیاری از نابسامانی‌های گذشته برطرف شد. این توفیق به برکت عنایت امام هشتم و اراده تک‌تک عزیزان فعال در قرارگاه خدمات سفر است که در میدان بودند تا در امر اسکان و پذیرایی کاستی وجود نداشته باشد. ثمره این تلاش جهادی هم سرافرازی فوق‌العاده‌ای است که برای مردم و دستگاه‌ها پیش آمده که این جریان را به بهترین نحو مدیریت کردند و نگذاشتند بی‌نظمی و کمبود، اختلالی در روند زیارت مهمانان امام هشتم(ع) ایجاد کند.

همه ظرفیت‌ها در خدمت پذیرایی از زائران

محسن داوری فرماندار مشهد هم در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از تدابیر و برنامه‌های مورداجرا توسط قرارگاه عملیاتی خدمات سفر در نوروز امسال خاطرنشان کرد: این قرارگاه با محوریت ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل‌ارائه به زوار در قالب طرح «از مبدأ تا مبدأ»، تلاش داشت تا از زمانی که خانواده‌ها به مقصد مشهدالرضا (ع) سفر خود را آغاز می‌کنند تا زمانی که دوباره به شهر و دیار خود بازمی‌گردند، از نظر امنیتی و رفاهی تأمین باشند.

وی ادامه داد: ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در سطح استان به وجود آمده است، ۱۶ هزار ظرفیت پارکینگ در هسته مرکزی ایجاد شده، چهار هزار و ۱۷۲ سرویس بهداشتی در سطح شهر آماده شده، ۱۲۰ ایستگاه و پایگاه خدمات‌دهی با کارکرد‌های متنوع به همراه ۱۲۰ نانوایی، ۶۵ بیمارستان، ۲۰ مرکز درمانی و ۲۴ داروخانه شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرماندار مشهد با اشاره به فعالیت ۶۰۰ واحد تنظیم بازار برای عرضه مستقیم کالا و به‌خصوص 30 قلم کالای اساسی تصریح کرد: به‌موازات فعالیت شبانه‌روزی ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برون‌شهری، ۹۰ رام قطار، ۱۱۷ پرواز در هر روز و ۵۰ پرواز بیشتر در روز‌های پیک و البته بیش از دو هزار تاکسی و ۵۴۰ اتوبوس درون‌شهری هم در داخل مشهد مسئولیت انتقال زائران را بر عهده دارند تا با این هماهنگی کامل ظرفیت‌ها برای مهمانان امام رضا(ع) در ایام نوروز، مشکلی در امر زیارت پدید نیاید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.