افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

ورود ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی به مشهد در ایام نوروز

  • کد خبر: ۱۵۷۰۳۳
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
ورود ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی به مشهد در ایام نوروز
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی داشتیم که ۱۴ هزار و ۵۸۴ عراقی، ۶۳۴۰ نفر افغانستانی و ۵۹ هزار و ۸۱۰ نفر از سایر ملیت‌ها بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف بیدخوری امروز، ۱۴ فروردین ماه، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه هرساله در پیک‌های سفر به ویژه نوروز باید ظرفیت‌های اسکان را آماده‌سازی کنیم، در کنار آمادگی کامل واحدهای رسمی به سراغ مدارس، آموزشگاه‌ها و اسکان اضطراری رفتیم، ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز پای کار آمدند. هرچند در ایام نوروز از این ظرفیت‌ها استفاده نکردیم. 

وی افزود: در این زمینه اطلاع‌رسانی‌گسترده انجام شد. شماره ۳۷۰۴۵ اطلاع‌رسانی شده بود و همکاران ما نیز به صورت ۲۴ ساعته در قرارگاه عملیاتی مشهد مستقر و پاسخگوی تلفن‌ها بودند. تعدادی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی را نیز برای رزرو واحدهای اقامت رسمی در قرارگاه مستقر کرده بودیم. 

بیدخوری با بیان اینکه ظرفیتی که برای استان در نظر گرفته بودیم ۷۰۰ هزار نفر و برای مشهد ۶۰۰ هزار نفر بود، عنوان کرد: جدای از واحدهای رسمی، زائرسراهای ارزان‌قیمت، مهمانسراهای دولتی، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌ها، مراکز موقت و اضطراری که سپاه آماده کرده بود، مراکز شهرداری، سالن‌های ورزشی ورزش و جوانان، ظرفیت‌های اردوگاهی سپاه و مجموعه‌های امور مساجد نیز ظرفیت‌هایی را آماده کردند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تعداد نفر شب اقامت در مشهد تا پایان ۱۳ فروردین ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۷۹ نفر و در استان ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۹۳ نفر شب بوده که ۴۹ درصد واحدهای موقت، اضطراری و‌ رسمی در مشهد و ۵۰ درصد در استان اشغال شده است. 

وی ادامه داد: عمده اقامت‌ها در واحدهای موقت با ۶۵ درصد انجام شده، این میزان در واحدهای رسمی ۳۲ درصد و در سایر واحدها ۳ درصد بوده است. 

بیدخوری در خصوص آمار زائران خارجی عنوان کرد: ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی داشتیم که ۱۴ هزار و ۵۸۴ عراقی، ۶۳۴۰ نفر افغانستانی و ۵۹ هزار و ۸۱۰ نفر از سایر ملیت‌ها بوده‌اند. میزان ماندگاری زائر نیز ۲.۵ تا ۳ شب بوده است.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->