صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چپاول آثار باستانی سوریه توسط نظامیان آمریکایی

  • کد خبر: ۱۵۷۰۷۷
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
نظامیان اشغالگر آمریکایی علاوه بر نفت سوریه در حال چپاول آثار باستانی این کشور هم هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، نظامیان آمریکایی در مناطقی که تحت اشغال خود دارند، در حال کاوش و استخراج آثار باستانی و انتقال آن به خارج از کشور هستند.

به گفته سانا، نظامیان اشغالگر آمریکایی با همکاری گروه شبه نظامی قسد عملیات کاووش وسیعی را در مناطق تحت اشغال خود در دست اجرا داشته و آثار یافته شده را به خارج از سوریه منتقل می‌کنند.

در ریف غربی قامشلی منابع محلی به سانا خبر دادند، نیروهای آمریکایی در چپاول‌های خود بر روی تپه موزان متمرکز شده‌اند و دامنه مناطق ممنوعه نظامی را برای تحقق این هدف خود افزایش داده‌اند.

به گفته منابع محلی ارتش آمریکا برای تسهیل در چپاول و سرقت آثار شعاع منطقه نظامی خود را افزایش داده و به بهانه شرایط امنیتی و نظامی اهالی منطقه را از محل دور و آثار باستانی کشف شده را به نقاط نامعلومی منتقل می‌کند.

این منابع تاکید کردند، نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد، تقریبا تمامی نقاط باستانی این منطقه را در تصرف خود داشته و در حال کاوش، سرقت و قاچاق آثار باستانی هستند.

به گزارش سانا، ارتش آمریکا در راستای این چپاول تلاش کرد یکی از مناطق باستانی به نام تل ذهب را که تحت کنترل ارتش سوریه بود را به تصرف خود در آورد که با مقاومت نیروهای ارتش سوریه و اهالی روستای تل الذهب که در نزدیکی این موقعیت باستانی قرار دارد مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.