صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واکنش نوبخت به سوزاندن کتاب طب «هاریسون»

  • کد خبر: ۱۵۸۹۹
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
  • ۱
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در با انتشار مطلبی به سوزاندن کتاب طب داخلی «هاریسون» واکنش نشان داد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در با انتشار مطلبی به سوزاندن کتاب طب داخلی «هاریسون» واکنش نشان داد. متن نامه نوبخت به شرح زیر است.

به نام خداوند جان و خرد         

اهمیت و جایگاه والای کتاب بر هیچ انسانی پوشیده نیست؛ در منزلت و ارزش کتاب همین نکته‌ی مهم شایسته‌ی ذکر است که دین مبین اسلام با خواندن آغاز شد و بوسیله‌ی کتاب آسمانی، قرآن مجید، تعالیم متعالی انسان سازش را به بشریت ارزانی نمود.

کتاب و مطالعه یکی از اولویت‌ها و نیاز‌های همیشه‌ی تاریخ از آغاز تا به اکنون بوده است؛ بطوری که کتاب و انتشار آن در حوزه‌های گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌ها از عوامل و اولویت‌های اصلی توسعه و پیشرفت جوامع بوده و می‌باشد.

کتاب سوزی از زشت‌ترین اعمالی است که آسیب‌های جبران ناپذیری را به میراث فرهنگی ملت‌ها وارد می‌کند. آثار شوم و زیان آور این عمل قبیح بر اهل نظر پوشیده نیست که خود نشانه‌ی واپسگرایی، جهل، بی خردی و سبک مغزی است.

حرکت شرم آور فردی که ملبس به لباس مقدس روحانیت است در سوزاندن کتاب" هاریسون" که از منابع و مراجع مسلم علم پزشکی در رشته بیماری‌های داخلی است که هزاران پزشک با فراگیری مبانی علمی این کتاب ارزشمند، جان میلیون‌ها نفر را نجات داده اند شایسته‌ی جامعه‌ی ایران اسلامی و نیز جامعه پزشکی کشور نمی‌باشد.

اینجانب ضمن اعلام انزجار و تقبیح این عمل نابخردانه و مشکوک، در راستای اقدامات قانونی از مراکز محترم قضایی بویژه دادستان ویژه روحانیت کشور صدور دستور جلب، دستگیری، خلع لباس و مجازات این فرد معلوم الحال را خواستارم.

               دکتر علی نوبخت
رییس کمیسیون بهداشت و درمان  
              مجلس شورای اسلامی       
          پنجم بهمن ماه ۱۳۹۸
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کهکشانم
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
پس از سوزاندن کتاب قانون ابن‌سینا توسط #پاراسلس و جانشین شدن #طب_شیمیایی به جای طب سنتی ایران، فاتحه دانش پزشکی از نظر درمان بیماری‌ها به کلی خوانده شد و مدت ۴۵۰ سال جز زیان‌های مالی و لطمات جانی نتیجه دیگری از شیمی درمانی عاید بشریت نشده است