صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۲ هزارو ۵۵۴ شرکت دراین استان تا کنون شناسه یکتای حافظه مالیاتی دریافت کردند.

احمدرضا مدبرنیا روز شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: طی سال گذشته تا امروز این تعداد شرکت موفق به دریافت شناسه یکتا شدند که ۲۲۴ شرکت (اشخاص حقوقی) تا کنون موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

وی اظهارکرد: سازمان امورمالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و شفافیتی که این قانون در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کند، زمینه ساز ارتقای عدالت، شفافیت و رشد اقتصادی کشور خواهد بود که این عوامل منجر به هوشمندسازی نظام مالیاتی، کاهش فرار مالیاتی و در نتیجه رعایت حقوق شهروندان و رضایت ایشان می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی بیان کرد: در این استان نیز تاکنون بیش از۱۸۲ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص حقوقی ارسال شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت‏‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان‏ماه سال ۱۴۰۱ و شرکت‏‌های دولتی و سایر دستگاه ‏های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری از اول دی‏ماه همان سال طبق قانون ملزم به صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

وی یادآور شد:از ابتدای سال‏ جاری نیز اشخاص حقوقی (به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده (۱۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰) مشمول اجرای این قانون شده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: با اجرای کامل و دقیق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از معاملات خرد تا کلان زیر ذربین نظام مالیاتی قرار گرفته و کارشناسان سازمان مالیاتی را از محاسبه حدودی درآمد مودیان بی نیاز کرده و با شبکه‌ای از اطلاعات دقیق و مستندی که در اختیار دارند با دقت بسیار بیشتری به محاسبه مالیات متعلقه به هر مودی می‌پردازند.

گفتنی است مطابق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، سامانه مؤدیان سامانه‌ای است تحت مدیریت سازمان که در آن به هر مؤدی، کارپوشه ویژه‌ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مؤدیان و سازمان مالیاتی منحصراً از طریق آن کارپوشه انجام می‌شود؛ قرار است با استفاده از این قانون، هر مؤدی مالیاتی اعم از حقیقی و حقوقی با داشتن کارپوشه ویژه در سیستم مربوط به سازمان امور مالیاتی از وضعیت پرونده خود مطلع شده و نسبت به پرداخت الکترونیکی مالیات متعلقه، اقدام کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.