صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روز ملی «مشهد» هنوز در مناسبت‌های فرهنگی کشور تصویب نشده است

  • کد خبر: ۱۶۱۳۴۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: توجه به حوزه خانواده، مناطق محروم، توجه به حوزه بانوان و اقشار خاص، توجه به فضاسازی شهر و‌... از محور‌های فعالیتی و سیاست‌هایی است که در راستای فعالیت‌های‌فرهنگی به ما ابلاغ شده است. 

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، امروز در نشست ‌خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای سیاست‌های شورای شهر و شهرداری مشهد اهدافی برای معاونت ترسیم شده است، افزود: باشگاه‌های مخاطب‌محور در این زمینه تشکیل شده است که برای اقشار مختلف خانواده برنامه‌هایی‌ دارد. باشگاه کهکشان کودکی ویژه کودکان ۲ تا ۶ سال، باشگاه جام، باشگاه ملکه و‌... از جمله این باشگاه‌هاست. 

وی اظهار کرد: در زمینه توجه به مناطق پیرامونی، یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها توزیع خدمات در این مناطق‌ است. برگزاری محافل قرآنی و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی مناطق از جمله فعالیت‌ها در این زمینه است. پروژه بهبود و تجهیز مساجد و مسائل عمرانی‌ ‌در مناطق پیرامونی شهر را نیز در دست داریم.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های ملی و مذهبی مشارکت مردم را در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: موضوع مشارکت با تشکل‌های مردمی در برنامه‌های مناسبتی از اقدامات ما برای حضور مردم است. پنج هزار پاتوق سرود در برنامه‌های ملی و مذهبی و برگزاری جشن‌های ویژه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه در استقبال از بهار ۱۴۰۲ از نگاه منتقدان اذعان شد که تحول ویژه‌ای در فضاسازی شهر ایجاد شده است، افزود: کمک ۳۰میلیاردی به سپاه امام رضا(ع) را تکذیب‌ می‌کنم. اگر اقدامی انجام می‌شود، در قالب مشارکت است. اگر سندی مبنی بر کمکی در این زمینه دارید، ارائه دهید. 
اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: مشهد بدون معتاد شعاری است که سازمان‌های مرتبطش نتوانستند اجرا کنند. این معضل به‌راحتی قابل‌حل نیست، اما برنامه‌هایی‌ در این زمینه وجود دارد. 
وی در پاسخ به سؤالی در‌خصوص واگذاری تابلو‌های تبلیغاتی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما مستقیم با ستاد مکاتبه نداریم و مسئول تابلو‌ها سازمان میادین است. ما همکاری لازم را با ستاد داریم. شهرداری این اختیار را دارد که با ستاد امر به معروف هماهنگی دارد و اکران‌های فرهنگی نیز صورت می‌گیرد. 
به گفته وی، در ایام استقبال از بهار ۱۵۰ طرح از سراسر کشور به دست ما رسید. همان طرح‌هایی که اکران شد، حاشیه‌ساز شد و‌ چون موضوع عفاف و‌ حجاب در فضای هیجانی است، باید با دقت عمل شود. باید پیام‌هایی طراحی‌ شود که جذاب باشد و مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهد. 
وی اظهار کرد: روز ملی مشهد نیز در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و هنوز در مناسبت‌های فرهنگی کشور تصویب نشده است. ایام رویداد بین‌المللی مشهد‌ از عید فطر تا میلاد امام رضا‌(ع) ادامه دارد. 
رویداد بین‌المللی حکیم توس، رویداد خرم بمان شهر من و رویداد ویژه‌ای در ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.