صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تکرار خاطرات شیرین دون‌دیگو در ناپل

  • کد خبر: ۱۶۱۳۸۱
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
شاگردان اسپالتی برای فتح زودهنگام اسکودتو به میدان می‌روند

ناپولی عصر امروز شانس رسمی‌کردن قهرمانی‌اش را در سری‌آ خواهد داشت. هفته گذشته پیروزی ارزشمند خارج از خانه آن‌ها مقابل یوونتوس با تک‌گل راسپادوری درحالی ارزش بیشتری پیدا کرد که لاتزیو به‌عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ناپلی‌ها هم از کسب برتری مقابل تورینو عاجز ماند تا فاصله امتیازی صدرنشین با تیم دوم جدول به هفده امتیاز افزایش پیدا کند.

اتفاقی که می‌تواند حالا و در فاصله شش بازی مانده به پایان فصل، قهرمانی شاگردان لوچانو اسپالتی را قطعی کند. پیش از این، ناپولی فقط دوبار در زمان حضور دیگو آرماندو مارادونا و به‌لطف درخشش بی‌نظیر این اسطوره آرژانتینی توانسته بود به قهرمانی در ایتالیا برسد و امروز ستاره‌های این باشگاه می‌توانند دوباره این افتخار را در ورزشگاه خانگی‌شان که نام مارادونا را بر خود دارد، پس از گذشت بیش از سه دهه تکرار کنند.

فتح اسکودتو پس از ۳۳ سال

با وجود اینکه فقط هفت هفته تا پایان فصل باقی مانده است و بیشتر از ۲۱ امتیاز در دسترس تیم‌ها نیست، اگر لاتزیو نتواند در بازی خودش در خانه اینتر به پیروزی برسد، شاگردان لوچانو اسپالتی قادر خواهند بود با برتری مقابل سالرنیتانا و ضمن اینکه هنوز شش بازی دیگر به پایان فصل باقی مانده است، از فتح دوباره اسکودتو پس از ۳۳ سال مطمئن شوند.

در صورت رخ‌دادن چنین سناریویی، ناپولی به سومین قهرمانی تاریخش خواهد رسید و شش بازی آینده تیم جنبه تشریفاتی پیدا خواهد کرد. هرچند حسرت توفیق‌نیافتن در قهرمانی با امتیازات سه‌رقمی برای تیم جذاب اسپالتی باقی خواهد ماند و آن‌ها در بهترین حالت ۹۹ امتیازی خواهند شد، اما کسب عنوان قهرمانی پس از ۳۳ سال، ارزشمندتر از آن است که کسی حسرت نرسیدن به ۱۰۰ امتیاز را بخورد.

جشن قهرمانی در انتظار ساری

چشمان هواداران ناپولی پیش از تماشای بازی تیم محبوبشان به عملکرد شاگردان مائوریتسیو ساری، سرمربی محبوب روز‌های نه‌چندان دور ناپل، به نیمکت تیم پایتخت‌نشین لاتزیو خواهد بود. ساری که روزگاری به تراژیک‌ترین حالت ممکن نتوانست جام قهرمانی سری‌آ را برای اهالی ناپل به ارمغان بیاورد، حالا سرنوشت جشن قهرمانی خانگی هواداران تیم سابقش را در دستان خود و تیم جدیدش می‌بیند و می‌تواند برای قطعی‌کردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده، جشن قهرمانی ناپولی را به تعویق بیندازد.

ساری در ناپل به دنیا آمده و هنوز دل‌بسته باشگاه است؛ اگرچه به‌نظر می‌رسد این رابطه بیشتر یک‌طرفه باشد. او سال ۲۰۱۸ در اقدامی جنجالی از ناپولی رفت تا مربیگری چلسی را در دست بگیرد؛ اما رابطه او با هواداران وقتی تیره شد که یک‌سال بعد به یوونتوس، رقیب قدیمی تیم، پیوست. لاتزیو با مربیگری ساری یکی از معدود تیم‌هایی بوده که این فصل قادر به شکست ناپولی شده است. آن‌ها در ماه مارس در ورزشگاه مارادونا توانستند میزبان را ۱ بر ۰ شکست دهند.

ستاره‌هایی در آستانه جاودانه‌شدن

ناپولی درحالی این فصل سری‌آ را آغاز کرد که ستاره‌های کهنه‌کار زیادی را از ترکیب تیمش کنار گذاشته بود و باتوجه‌به همین مسئله، شاید خوش‌بین‌ترین طرف‌دار این باشگاه هم فکر نمی‌کرد که ناپلی‌ها بتوانند این‌چنین مقتدرانه در لیگ صدرنشین شوند. لورنزو اینسینیه، کالیدو کولیبالی و دریس مرتنز، سه ستاره و کاپیتان‌های تیم فصل پیش، جایی در تفکرات اسپالتی نداشتند و این سرمربی ترجیح داد با کنارگذاشتن آن‌ها خونی تازه به رگ‌های تیمش تزریق کند.

سیاستی که به بهترین شکل ممکن جواب داد و حالا بازیکنانی که تا یک‌سال پیش کمتر نامشان به گوش فوتبال‌دوستان خورده بود، به بزرگ‌ترین اهداف نقل‌وانتقالاتی باشگاه‌های بزرگ اروپا تبدیل شده‌اند. جیووانی دی‌لورنزو، کاپیتان این فصل ناپلی‌ها، قرار است به اولین بازیکنی بعد از مارادونا تبدیل شود که به‌عنوان کاپیتان ناپولی، اسکودتو را بالای سر می‌برد.

ویکتور اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای و آقای‌گل این فصل سری‌آ هم باتوجه‌به درخشش فوق‌العاده‌اش، از همین حالا باشگاه‌های بزرگی مانند منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ و... را خواهان خودش می‌بیند. خویچا کواراتسخلیا، ستاره گرجستانی این تیم، هم به چهره‌ای سرشناس تبدیل شده است و شاید در فصل بعد او را هم در جمع غول‌های فوتبال اروپا ببینیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.