نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

برتری سیتیزن‌ها به زبان آمار

  • کد خبر: ۱۶۰۲۹۶
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
برتری سیتیزن‌ها به زبان آمار
آبی‌های شهر منچستر، در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا رکورد‌های فردی و تیمی متعددی را جابجا کرده‌اند.

با پایان دور یک‌چهارم‌نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد. برتری شیرین روسونری مقابل ناپولی و پیروزی قاطع اینتر در خانه بنفیکا باعث شد پس از سال‌ها دو تیم پرطرف‌دار شهر میلان به مراحل پایانی لیگ قهرمانان راه پیدا کنند. زمین‌گیرشدن بایرن‌مونیخ در ورزشگاه اتحاد از تبعات زلزله‌ای بود که مدیران این تیم روی نیمکت راه انداخته بودند.

بایرن‌مونیخ بار دیگر از صعود به نیمه‌نهایی بازماند تا منچسترسیتی سومین فصل پیاپی به جمع چهار تیم برتر قاره سبز راه پیدا کند. چلسی هم در فصل فاجعه‌بارش برابر رئال‌مادرید حرفی برای گفتن نداشت تا کهکشانی‌ها در مسیری کاملا مشابه دور حذفی فصل گذشته لیگ قهرمانان برای تاج‌گذاری دوباره آماده شوند. درحالی‌که فقط پنج مسابقه تا پایان این فصل پرتب‌وتاب لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است، به برترین‌های آماری این فصل و رکورد‌های فردی و تیمی نگاهی انداخته‌ایم.

سیتی، بخت اصلی قهرمانی

شاگردان گواردیولا در بهترین مقطع ممکن در فرمی ایده‌آل قرار گرفته‌اند. لغزش‌های آرسنال در لیگ‌برتر، بخت سیتیزن‌ها برای قهرمانی دوباره را افزایش می‌دهد و حضور در رقابت برای فتح جام‌حذفی و لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی را به تنهاتیم اروپایی دارای شانس کسب سه‌گانه تبدیل می‌کند. مطابق محاسبات آماری ابرکامپیوتر «اوپتا»، منچسترسیتی بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان خواهد داشت.

مطابق این آمار به احتمال ۴۶ درصد سیتیزن‌ها نخستین‌بار در تاریخشان روی قله فوتبال اروپا قرار می‌گیرند. شانس رئال‌مادرید برای قهرمانی دوباره ۲۱ درصد ارزیابی می‌شود و اینتر ۱۷ درصد و میلان ۱۶ درصد برای قهرمانی شانس خواهند داشت. درحالی‌که هیچ‌یک از تیم‌های شهر میلان قادر به صدرنشینی در دور گروهی این رقابت‌ها نشدند، یک پای فینال خواهند بود و سری‌آ همچنان زنده است.

سلطه هالند در اروپا

ارلینگ هالند با وجود اینکه در نیمه نخست بازی برگشت مقابل بایرن موفق به گل‌کردن پنالتی نشد، با گل‌زنی در نیمه دوم مجموع گل‌هایش در لیگ قهرمانان این فصل را به عدد دوازده رساند. با حذف محمد صلاح هشت‌گله، حالا وینیسیوس با شش‌گل و رودریگو با پنج‌گل نزدیک‌ترین رقیبان او برای عنوان برترین گل‌زن هستند.

هالند همچنین با امید ۷.۲۷ گل از شوت‌های خود در صدر جدول بیشترین گل مورد انتظار قرار دارد و وینیسیوس با ۶.۳۳ دوم است. مهدی طارمی هم که با پورتو تا مراحل حذفی این تورنمنت بالا آمده بود، با امید گل ۴.۴۱ در رده پنجم قرار دارد. در جدول پاس گل‌های لیگ قهرمانان هم تا به اینجا وینیسیوس با پنج پاس گل رکورددار است، درحالی‌که دی‌مارکو و دی‌بروینه تنهابازیکنان دیگر باقی‌مانده در جام با چهار پاس گل هستند.

در بخش پاس هم، تونی کروس با ۷۴۱ پاس رکورد بیشترین توپ‌دهی کل تورنمنت را در اختیار دارد، درحالی‌که روبن دیاس با ۷۳۲ پاس و رودری با ۷۱۷ پاس در رده‌های بعدی قرار دارند. وراتی، کیمیش و لوبوتکا دیگربازیکنانی هستند که از رکورد ۶۰۰ پاس عبور کرده‌اند و دقت پاس هر شش بازیکن بیش از ۹۰ درصد است.

در بین بازیکنانی که حداقل صد پاس ثبت کرده‌اند، اریک گارسیا از بارسلونا با ۹۶ درصد دقت در ۱۸۲ پاس رکورددار است. در آمار پاس متوالی هم منچسترسیتی با ۲۲۳ بار ثبت ۱۰ پاس متوالی رکورددار است و رئال‌مادرید با ثبت ۱۹۱ زنجیره ده‌تایی از پاس در رده دوم قرار دارد.

سد‌های رسوخ‌ناپذیر

در زمینه کار‌های دفاعی، مارکو وراتی با هجده تکل موفق در این زمینه رکورددار است و مانوئل اوگارته، هافبک اروگوئه‌ای اسپورتینگ، با هفده تکل در رده دوم قرار دارد. در بین بازیکنان باقی‌مانده در جام هم تونی کروس با چهارده تکل موفق، بهترین رکورد را دارد. در زمینه قطع توپ بازیکنان حریف هم فلورنتینو از بنفیکا با ۲۶ قطع توپ رکورددار است و کیم مین جائه با ۲۲ و کیمیش با ۲۰ قطع توپ در رده‌های بعدی از این نظر قرار دارند.

در زمینه بازپس‌گیری توپ، رودری و لوبوتکا با ۷۹ توپ‌گیری متمایز شده‌اند. از نظر پرس سنگین دفاعی، بارسلونا و چلسی با میانگین ۹.۳ پاس حریف به ازای هر کنش دفاعی، بهترین آمار را داشته‌اند و بین تیم‌های باقی‌مانده در جام، میلان و منچسترسیتی عملکرد بهتری به‌جا گذاشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->