بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

حالا مارادونا وارثانی دارد

  • کد خبر: ۱۶۲۳۹۶
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
حالا مارادونا وارثانی دارد
قهرمانی ناپولی، جنوب ایتالیا را به مرز جنون رساند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ناپولی بالاخره توانست به انتظار سی‌وسه‌ساله هوادارانش پایان دهد و در هفته سی‌وسوم سری‌آ، قهرمانی‌اش را قطعی کند. شاگردان لوچانو اسپالتی این هفته در مسابقه خارج از خانه به‌مصاف اودینزه رفتند. این تیم جنوب ایتالیا که تابه‌حال فقط دوبار و در زمان حضور مارادونا توانسته بود فاتح اسکودتو شود، برای تکرار این افتخار و رسیدن به سومین قهرمانی فقط به یک امتیاز نیاز داشت و در این بازی به تساوی یک‌یک دست پیدا کرد تا ناپل به خوش‌حال‌ترین شهر ایتالیا تبدیل شود.

قهرمانان مقتدر سرزمین چکمه

عملکرد شاگردان اسپالتی شگفتی بزرگ همه لیگ‌های اروپایی بود، حتی شگفت‌انگیزتر از چیزی که مارادونا برای شهر انجام داده و آبی‌پوشان جنوب را بیش از سه دهه پیش فاتح سری‌آ کرده بود. او در سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ رهبر اسکادران افسانه‌ای و درخشانی بود که سری‌آ را برد. ناپولی با بازیکنان دیگری مثل کارکا، آندریا کارناواله، برونو جوردانو و آلمائو تیمی بود که در آن سال‌ها توانست میلان بزرگ ساکی را با گولیت و فان باستن و ریکارد در یک تورنمنت پشت‌سر بگذارد.

این‌بار خبری از مارادونا نبود، اما ال‌دیگو وارثان بزرگی داشت، به‌ویژه دو بازیکن خارجی. اولی یک گرجی چپ‌پای خوش‌تکنیک و عجیب‌وغریب با نام خویچا کواراتسخلیا و دیگری یک مهاجم بلندبالای گل‌زن از نیجریه به‌نام ویکتور اوسیمن؛ بازیکنی که شاید در تابستان امسال به گران‌ترین چهره نقل‌وانتقالاتی تاریخ تبدیل بشود. البته این قهرمانی مدیون چهره دیگری هم بود؛ اسپالتی شصت‌وچهارساله، مردی باتجربه و صاحب تاکتیک و اندیشه‌های غافل‌گیرکننده که بعد از چرخیدن در تیم‌های مختلف ایتالیایی در ناپولی به آنچه که استحقاقش را داشت، رسید.

لحظات ترسناک جشن قهرمانی

اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای ناپلی‌ها که نقش پررنگی در قهرمانی آن‌ها داشت، با گل‌زنی در دیدار آن‌ها برابر اودینزه، به مرز ۴۶ گل در تاریخ سری‌آ رسید و با رکورد ژرژ وه‌آ به‌عنوان برترین گل‌زن آفریقایی تاریخ مسابقات، برابر شد. اوسیمن این شانس را خواهد داشت که در دیدار‌های آینده یک گل دیگر به‌ثمر برساند و به‌تن‌هایی رکورددار شود. او که پس از این قهرمانی به جشن طرف‌داران پیوسته بود، گفت: ما سال‌ها منتظر این لحظه بوده‌ایم و اینکه بتوانیم اسکودتو را به ناپلی‌ها برسانیم، چیزی است که فراموش نمی‌کنیم و تا آخر عمر در قلب‌های ما زنده خواهد ماند. من برای تیم، برای همه ناپلی‌ها خوش‌حالم. اکنون می‌توانیم در ورزشگاه خود جشن بگیریم و مادام‌العمر از آن لذت خواهیم برد.

البته اوسیمن در جشن قهرمانی تیمش لحظات ترسناکی را هم پشت‌سر گذاشت. ستاره خط حمله ناپولی درست مثل زمین بازی، در جشن قهرمانی تیمش هم چهره‌ای مهارناپذیر و پرانرژی بود. او در پایان بازی با اودینزه به دل جمعیت زد و همراه با آن‌ها سرود قهرمانی را سر داد، اما جشن آن‌طور که او پیش‌بینی می‌کرد جلو نرفت. رویارویی با هزاران هواداری که دیوانه‌وار شاد بودند و هر کدام که از راه می‌رسیدند، او را در آغوش می‌گرفتند، از کنترل خارج شده بود.

آقای گل سری‌آ در کانون صحنه‌های ترسناکی قرار داشت و برای خارج‌کردنش از بلبشوی داخل زمین و هزاران طرف‌دار ناپولی، مأموران امنیتی تلاش زیادی کردند. ستاره نیجریه‌ای ناپولی درنهایت با چهره‌ای که می‌شد شوک و ترس را در آن دید، به رختکن هدایت شد تا همه‌چیز ختم‌به‌خیر شود. البته جشن‌های دیوانه‌وار طرف‌داران در ناپل با حوادث تلخی هم همراه شد و علاوه بر ۲۰۳ نفری که به‌دلیل جراحات مختلف کارشان به بیمارستان رسید، یک هوادار بیشت‌وشش‌ساله بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

برابری با رکورد اینتر و یوونتوس

ناپولی با رکورد اینتر و یوونتوس در سریع‌ترین قهرمانی سری‌آ برابری کرد. شاگردان اسپالتی سومین تیمی لقب گرفتند که در فاصله پنج هفته تا پایان فصل، اسکودتوی خود را قطعی می‌کنند. آن‌ها می‌توانستند هفته قبل و به فاصله شش هفته قهرمان شوند، ولی با توقف خانگی برابر سالرنیتانا به این هدف نرسیدند.

ناپولی تا پایان فصل مقابل فیورنتینا، مونزا، اینتر، بولونیا و سامپدوریا صف‌آرایی خواهد کرد و درحالی‌که دیدار‌های باقی‌مانده‌اش تشریفاتی شده است، این شانس را خواهد داشت تا قهرمانی با ۹۵ امتیاز را در پایان فصل به‌ثبت برساند و تیم اسپالتی رکورد تاریخ ناپولی از نظر کسب امتیاز را بشکند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->