صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ششمین همایش ملی و نخستین رویداد بین‌المللی تربیت‌معلم با رویکرد معلم آینده، عصر امروز با حضور رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمدرضا دیمه‎کار رئیس دانشگاه فرهنگیان مشهد و جمع پرشور دانشجومعلمان پردیس شهید بهشتی به میزبانی تالار همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین همایش ملی و نخستین رویداد بین‌المللی تربیت‌معلم با رویکرد معلم آینده، عصر امروز با حضور رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمدرضا دیمه‎کار رئیس دانشگاه فرهنگیان مشهد و جمع پرشور دانشجومعلمان پردیس شهید بهشتی به میزبانی تالار همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

انتخاب ۱۳۳ مقاله برتر از ۲۴۲ مقاله ارسال شده

حسین کارشکی، دبیر علمی ششمین همایش ملی تربیت‌معلم در ابتدای این مراسم اظهار کرد: آنچه ضروری است، آن است که نظام تعلیم و تربیت خود را با تحولات اجتماعی تطبیق دهد، زیرا امروز که آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده است، سازگاری دانش‌آموزان با ساختار‌های فرهنگی و اجتماعی جدید، یک فرآیند دشوار است و در نتیجه نیازمند معلمی هستیم که خود را با این اقتضائات سازگار کند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی به شیوه فزاینده‌ای افزایش یافته و نیاز‌های نسل آینده تغییر کرده است. اینجاست که معلمان نیز باید خود را با شرایط جدید وفق دهند و در این شرایط، همایش ملی تربیت‌معلم تلاش می‌کند راهکار‌های افزایش توانمندی و ارتقای آمادگی پژوهشی فرهنگی دبیران را بررسی کند. در این میان، آن‌چه از یک دانشجومعلم، یک معلم واقعی می‌سازد، هنر تدریس، فنون و روش‌های تعلیم، مجهزبودن به تکنولوژی آموزشی و البته دانش روانشناسی است که باید به همت دانشسرا‌های تربیت‌معلم، تربیت‌معلم‌ها و البته دانشگاه‌های فرهنگیان محقق شود.

دبیر علمی ششمین همایش ملی و نخستین رویداد بین‌المللی تربیت‌معلم خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس دانشگاه فرهنگیان این ششمین همایش است و اگرچه پیش‌تر در دانشگاه‌های تهران، شیراز و خوارزمی برگزار شده، اما امروز بخش مهمی از دانشگاه‌های مهم کشور پای‌کار آمده‌اند و از دانشگاه تهران، علامه، خوارزمی و شیراز مقالات معتبری به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: تا پایان اسفند پارسال ۲۴۲ مقاله به دبیرخانه ارسال و پس از داوری‌ها ۱۳۳ مقاله برای ارائه برگزیده شد. در این میان، چهار مقاله غیرفارسی هم از کشور‌های عراق، بلغارستان، کانادا و ژاپن در دبیرخانه پذیرفته شد که دو مورد از آن‌ها در روز برگزاری به ارائه مقاله می‌پردازند. کارشکی با بیان اینکه ضمانت اجرایی معتبری هم برای آثار برگزیده اندیشیده شده است، تأکید کرد: تعداد مشخصی از این مقاله‌ها پس از طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسناد بالادستی لحاظ خواهند شد تا براساس آن‎ها، نظام کارورزی و کارآموزی دبیران بازتعریف شود.

کارشکی تصریح کرد: ضمانت اجرایی معتبری هم برای آثار برگزیده اندیشیده شده است. تعداد مشخصی از این مقاله‌ها پس از طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسناد بالادستی لحاظ خواهند شد تا براساس آن‎ها، نظام کارورزی و کارآموزی دبیران بازتعریف شود.

«بررسی فرصت‌ها و چالش‌های الگوی معلمان در عصر دیجیتال»، «کارورزی و کارآموزی در تربیت‌معلم با مرور الگو‌های جهادی»، «نوآوری در تربیت‌معلم و تجارب بین‌المللی»، «ساختار‌های مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال»، «فناوری‌های نوین و تحول در تربیت‌معلم»، «اعتباربخشی به سیاست‌های تربیت‌معلم»، «آینده‌پژوهی تربیت‌معلم با محوریت برنامه‌های درسی و ساختارها»، «آینده‌پژوهی مدارس آینده در سایه فناوری‌های نوین» و «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تعلیم و تربیت پساکرونایی»، محور‌های برگزاری این همایش بودند. ارائه مقالات برتر، پرسش و پاسخ بی‌واسطه دانشجومعلمان با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نیز معرفی برگزیدگان از جمله محور‌های برگزاری این همایش بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.