صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه آلمان خطاب به همتای چینی مدعی شد بی‌طرفی در جنگ اوکراین به منزله گرفتن طرف روسیه است و باعث فشار بیشتر به منظور پایان دادن به درگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه آلمان سه‌شنبه (نهم مه) در ادعایی به همتای چینی خود گفت بی‌طرفی در جنگ اوکراین به منزله گرفتن طرف روسیه است و باعث فشار بیشتر به پکن با انجام کار بیشتر برای پایان دادن به درگیری می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آنالنا» بائربوک وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین با «چین گانگ» وزیر خارجه چین گفت: بی‌طرفی به معنای جانبداری از متجاوز است و به همین دلیل، اصل راهنمای ما این است که روشن کنیم در کنار قربانی هستیم. 

پیش‌تر، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهام‌زنی‌ها درباره کمک این کشور به روسیه در جنگ اوکراین، به اتحادیه اروپا هشدار داد  اگر تحریم‌هایی علیه شرکت‌های چینی به این بهانه اعمال شود، چین برای حفاظت از منافعش اقدام قاطع انجام خواهد داد.

چین از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، خواستار راه‌حل دیپلماتیک برای پایان درگیری‌ها شده و هر گونه مداخله در آن را رد کرده است. پکن اخیراً هم طرح ۱۲ ماده‌ای را برای مذاکرات صلح در اوکراین ارائه کرد که شامل درخواست برای کاهش تنش‌ها در گام اول است. 

این طرح اما با واکنش منفی طرف‌های غربی حامی اوکراین در جنگ مواجه شده و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جدیدترین اظهارنظر تاکید کرد بروکسل معتقد است تنها طرح صلح بادوام طرحی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ارائه کرده و این اتحادیه ابتکارات چین در این زمینه را جدی نمی‌گیرد. 

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.