جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

چینی‌ها چگونه با تقلب در آزمون‌های علمی مهم مقابله می‌کنند؟

  • کد خبر: ۱۶۸۸۳۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
چینی‌ها چگونه با تقلب در آزمون‌های علمی مهم مقابله می‌کنند؟
حدود ۱۳ میلیون داوطلب چینی در امتحانات سخت ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، شینهوا در گزارشی به برگزاری یک آزمون مهم پرداخته است. آزمون ورودی دانشگاه‌های چین برای دانش‌آموزان این کشور، ‌که با عنوان "گائوکائو"(gaokao) شناخته می‌شود، از روز چهارشنبه ۷ ژوئن آغاز شد. ماراتنی ۴ روزه که در استان‌های مختلف چین برگزار می‌شود. 

این آزمون که برای دانش‌آموزان دبیرستانی است، در رشته‌های چینی، انگلیسی، ریاضیات و سایر موضوعات علوم انسانی برگزار می‌شود.

آزمون گائوکائو اولین آزمون پس از دوران شیوع کرونا است. وزارت آموزش و پرورش چین نیز اعلام کرد که رکوردی نزدیک به ۱۳ میلیون دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون امسال ثبت نام کردند. 

جسی رائو، یک دانش‌آموز دبیرستانی در شنژن، به خبرگزاری فرانسه گفت: من در چهار سال گذشته، به‌جز یکشنبه‌ها، هر روز ساعت ۴ صبح بیدار می‌شدم تا درس بخوانم.

در چین نیز بسیاری از والدین صدها دلار برای مدارس پرهزینه خرج می کنند تا دانش آموزان آنها بتوانند در بهترین دانشگاه‌ها قبول شوند.‌

علاوه بر استرس پذیرش، شرکت کنندگان در آزمون امسال، بخش عمده ای از دوران دبیرستان خود را تحت محدودیت‌های کرونا گذرانده‌اند. 

راجع به تقلب‌هایی که در این آزمون می‌شود هم باید گفت که ریسک‌های زیادی منجر به تلاش‌های مفصلی برای تقلب در آزمون شده است، مثلا، والدینی بودند که دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل برتر را استخدام می‌کردند تا آنها به نمایندگی از فرزندانشان در آزمون شرکت کنند. یا مثلا، متقاضیانی بودند که دستگاه‌های الکترونیکی برای برقراری ارتباط با بیرون به همراه داشتند. 

گلوبال تایمز گزارش داد که امسال چندین استان چین اسکنرهایی با قابلیت تشخیص چهره نصب کردند. 

بنا به گزارش این روزنامه، اسکنرها همچنین «تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه (مخفی)، گوشی‌ها و ساعت‌های الکترونیکی» را که می‌توانند برای تقلب استفاده شوند، شناسایی کردند. 

حداکثر امتیاز این آزمون ۷۵۰ است. با امتیاز بیش از ۶۰۰ نیز امکان پذیرش در دانشگاه‌های برتر چین فراهم می‌شود. 

برای کسانی که نتایج مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند، همیشه سال آینده وجود دارد - در سال ۲۰۲۱، ۱۷ درصد از دانش آموزان در سراسر چین، مجددا در گائوکائو شرکت کردند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->