سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۵ فرد و ۲ نهاد ایرانی

  • کد خبر: ۱۶۵۴۴۴
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ۵ فرد و ۲ نهاد ایرانی
اتحادیه اروپا به بهانه حمایت از حقوق بشر در ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه پنج فرد و دو نهاد ایرانی وضع کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در ادامه اقدامات ضدایرانی خود به بهانه حمایت از حقوق بشر، پنج فرد و دو نهاد ایرانی را در لیست تحریم‌های جدید خود قرار دادند.

شبکه «سی جی تی ان» گزارش کرد، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) فهرست تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را گسترش داد و پنج فرد و دو نهاد را «در راستای تعهدات این اتحادیه برای رسیدگی به تمامی موضوعات نگران‌کننده مربوط به ایران از جمله وضعیت حقوق بشر» هدف قرار داد.

اتحادیه اروپا که مدعی حمایت از حقوق بشر در ایران است، در توجیه این اقدام ضدایرانی خود گفته است که تمامی طرف‌هایی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، با پلیس ایران در سرکوب ناآرامی‌های اخیر ایران همدستی داشته‌اند.

از جمله افرادی که در لیست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته، دکتر «سیدمحمد امین آقامیری» دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران به چشم می‌خورد.

وب‌سایت اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا همچنین گزارش کرد که فهرست جدید تحریم‌های این اتحادیه همچنین شامل «سلمان آدینه‌وند» فرمانده یگان امداد تهران بزرگ، سخنگوی پلیس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

از طرف دیگر، اتحادیه اروپا همچنین بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وهمچنین سازمان بسیج دانشجویی جمهوری اسلامی را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

با جدیدترین اقدام اتحادیه اروپا، هم‌اکنون ۲۱۶ فرد ایرانی و ۳۷ نهاد به بهانه نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته است. اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا و ممنوعیت در دسترس قرار دادن وجوه یا منابع اقتصادی برای افرادی است که در فهرست تحریم قرار گرفتند.

اوایل امروز، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا گفته بود که آن‌ها در نشست امروز دوشنبه برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تصمیم‌گیری خواهند کرد. 

پیش از این اوایل اردیبهشت ماه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهاد‌های اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی متقابل، یکسری افراد و نهاد‌های اتحادیه اروپاو انگلیس را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود تأکید کرد: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکار‌های تحریمی مربوطه، به عنوان عمل متقابل، اشخاص و نهاد‌های زیر را در حوزه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس به علت حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی و خشونت علیه مردم ایران، دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، ترویج خشونت و ناآرامی در ایران، نشر اکاذیب و ترویج اطلاعات غلط در مورد ایران و نیز مشارکت در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران که به مثابه تروریسم اقتصادی است، تحت تحریم قرار می‌دهد». 

وزارت خارجه ایران پیش از این و در پاسخ به تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و انگلیس علیه تعدادی از اشخاص و نهاد‌های ایرانی، تحریم‌هایی را علیه اشخاص و نهاد‌های اتحادیه اروپا و انگلیس اعمال کرده بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->