صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ویژه نامه «سرو هزارساله» رونمایی شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۴۰۱۹
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
ویژه نامه بزرگداشت حکیم سخن، فردوسی توسی به همت موسسه فرهنگی و هنری شهرآرا منتشر و در مراسم بزرگداشت این شاعر پرآوازه زبان فارسی در آرامگاه حکیم فردوسی و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری، رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این ویژه نامه که برای چهارمین سال متوالی و با مضامینی متفاوت منتشر شده است، و در ۶ فصل شامل؛ شناخت – فردوسی و حماسه – فردوسی و بایسته‌های زبان فارسی – فردوسی، زن، حماسه – فردوسی و وطن و فردوسی، حماسه و آینده منتشر شده است.

در بخش‌های مختلف این ویژه نامه، آرا و نوشته‌هایی در باب تأثیر حکمت، نگاه حماسه و تمدن سازی و تأثیر اندیشه‌های فردوسی منتشر شده است.

از جمله بخش‌های این ویژه نامه می‌توان به فردوسی در کلام ادیبان و اندیشمندان فارسی، فردوسی در کلام اندیشمندان جهانی، روح حماسه و تجلی آن در شاهنامه، تأملی درباره اقتضائات حکمت‌آمیز بودن حماسه در دوره معاصر، بازنمایی عناصر حماسی در حماسه‌های معاصر، زبان فارسی و کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی، فردوسی و تحول زبان فارسی، زبان فارسی و روح حماسه، زبان فارسی و ارتباطات میان فرهنگی، زنان و شاهنامه فردوسی، کنش زن در ساحت حماسه، سیمای زن ایرانی در شاهنامه فردوسی، بررسی مفهومی انگاره وطن در شاهنامه فردوسی و ... اشاره کرد.

در این ویژه نامه فرهنگی، آثار نویسندگانی همچون دکتر ابراهیم فیاض، مجتبی الهی خراسانی، دکتر حسن بلخاری، دکتر فرزاد قائمی، سجاد صفار هرندی، مهدی کلهر، قطب الدین صادقی، محمدجواد استادی و ... درباره فردوسی منتشر شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.