صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس سازمان فضایی ایران بیان کرد:

حمایت بی‌نظیر بودجه‌ای وزارت ارتباطات از صنعت فضایی

  • کد خبر: ۱۶۴۴۳
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
این روز‌ها بحث داغ حوزه فضایی مربوط به ماهواره، پرتابگر و ایستگاه فضایی است.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون وزیر ارتباطات در توئیتر خود نوشت: در سه سال اخیر، بیشترین سهم بودجه‌ای وزارت ارتباطات به موضوع فضایی اختصاص داده شده که در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

مرتضی براری ادامه داد: ساخت ایستگاه‌های زمینی دریافت اطلاعات، ساخت مرکز ذخیره و پردازش داده، هزینه ساخت و پژوهش پرتابگر و در نهایت هزینه ساخت ماهواره‌ها؛ بخشی از سرمایه‌گذاری انجام شده است.

او افزود: در تلاشیم تا با توسعه زیرساخت‌ها و حمایت و توانمندسازی کسب و کار‌های این حوزه، بتوانیم سهم خود را از اقتصاد فضایی در تمام ارکان این حوزه ارتقاء دهیم. شاهد توسعه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها چه در حوزه خدمات و چه در حوزه ساخت ماهواره هستیم و برای شکوفایی صنعت فضایی تلاش خواهیم کرد.

بر اساس گزارش‌ها، قبل از حضور محمدجواد آذری جهرمی در سمت وزیر ارتباطات، بودجه‌ای که برای صنعت فضایی در نظر گرفته می‌شد، بودجه‌ای نبود که پاسخگوی سرمایه‌گذاری روی تمام مسائلی باشد در این حوزه مطرح است. اما به گفته رییس سازمان فضایی در سه سال گذشته بودجه‌ای که برای سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های مختلف در نظر گرفته شده، در تاریخ این صنعت بی‌نظیر است.
سرعت پیشرفت تکنولوژی و حوزه فضایی و کسب درآمد از این بازار در دنیا داغ است و شاید به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری روی این حوزه بیش از گذشته در تمام دنیا و به تبع آن در ایران افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

 

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.