صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار ختلان تاجیکستان با اشاره به ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی تاجیکستان با سایر کشور‌ها افزود: ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای تاجیکستان بسیار مهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، دولتعلی سعید، صبح امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سومین اجلاس شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی میان دو کشور بسیار اهمیت دارد. 

وی اظهار داشت: سیاست خارجی تاجیکستان به ما این امکان را داده است تا با دولت‌های همسایه و جهان مناسب‌های دوستانه داشته باشیم و اقتصاد کشور روز به روز رشد پیدا کند.

دولتعلی سعید با اشاره به اینکه تاجیکستان و استان ختلان فضای مساعدی برای فعالان اقتصادی فراهم کرده است، بیان کرد: همچنین تاجیکستان برای حل مشکلات بخش خصوصی شورای مشورت ایجاد کرده است. این شورا بین دولت و بخش خصوصی تاسیس شده و جلسات با حضور بخش خصوصی و دولت برگزار و در این جلسات مشکلات بخش خصوصی بررسی می‌شود.

وی درباره امکانات استان ختلان بیان کرد: استان ختلان و تاجیکستان منابع آبی بسیار خوبی و ذخیر‌های آبی بسیار بزر‌گی دارد و کشاورزی در ختلان بسیار از وضعیت مناسبی برخوردار است. 

استاندار ختلان با اشاره به بازدید هیات اقتصادی از کارخانه‌ها و بخش کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر در ختلان از فناوری‌های بخش کشاورزی خراسان رضوی استفاده کنیم، تولید کشاورزی افزایش خواهد یافت. امروز محصولات کشاورزی تاجیکستان از جمله محصولات ارگانیک آن در بازار‌های بزرگ دنیا به فروش می‌رسد. محصولات ارگانیک ما به باز‌ارهای عربی و ... صادر می‌شود. همچنین مواد خام زیادی از این استان صادر می‌شود که تصمیم داریم این صادرات را کاهش دهیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم. 
 
وی در پایان گفت: وقت آن رسیده است که نقشه راهی اقتصادی بین دو استان ایجاد و عملی شود. تمدن، فرهنگ، ادبیات ما و شما یکی است و اگر من و شما با هم باشیم به نفر سوم و مترجم نیاز نیست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.