صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش ظرفیت اقتصادی میان ایران و تاجیکستان

  • کد خبر: ۱۶۴۵۷۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
سفیر ایران در تاجیکستان گفت: با اراده مقامات ایران و تاجیکستان مبنی بر افزایش هم‌افزایی، شاهد افزایش ظرفیت اقتصادی دو کشور خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدتقی صابری، امروز در سومین اجلاس شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، به صورت برخط اظهار کرد: خوشبختانه ارتباط بین خراسان رضوی و استان ختلان در چند سال اخیر بسیار خوب بوده و با سفر استاندار خراسان رضوی اقدامات خوبی برای افزایش تعاملات میان دو استان انجام شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور تاجیکستان به ایران افزود: اراده مقامات دو کشور افزایش هم افزایی است و اطمینان دارم که با توجه به این موضوع شاهد افزایش ظرفیت اقتصادی دو کشور خواهیم بود.

سفیر ایران در تاجیکستان بیان کرد: طی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه رفع موانع صادارت میان دو کشوررقم خورده است و در زمینه ارسال کالا میان دو کشور مشکلی وجود ندارد. در سفارت تمام تلاش خود را برای بهتر شدن روابط میان دو استان خراسان رضوی و استان ختلان داریم. در نظر داریم تا نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در اواخر سپتامبر برگزار شود.

سفیر ایران در تاجیکستان بیان کرد: همچنین باید ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تعاملات میان دو کشور مد نظر قرار گیرد. خراسان رضوی به دلیل وجود پارک‌ها و شرکت‌های قوی ظرفیت خوبی داشته و تاجیکستان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

در ادامه فرهاد رسول زاده، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان ختلان با اشاره به سفر رئیس جمهور تاجیکستان به ایران اظهار کرد: در این دیدار بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تاکید شد.

وی افزود: در اتاق بازرگانی ختلان ۱۵۰ شرکت عضو بوده و این اتاق با کشور‌های خارجی ۵۰ تفاهم نامه عقد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان ختلان بیان کرد: اتاق بازرگانی ختلان بر گسترش تجارت با تجار و فعالان اقتصادی کشور‌های خارجی توجه دارد و همکاری با کارخانه‌های ایران برای اتاق بازرگانی ختلان بسیار مهم است. این برنامه‌ها برای رشد همکاری‌ها میان دولت ایران و تاجیسکتان به خصوص میان ختلان و خراسان رضوی اثرگذار است. بسیار مشتاق هستیم تا در نمایشگاه اختصاصی خراسان رضوی در شهریور ماه شرکت کنیم.

در ادامه معروف جان عبدالرحمن اف، دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران اظهار کرد: تلاش می‌کنیم روابط ما روز به روز بهتر شود. سال گذشته جشن ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک ایران و تاجیکستان را برگزار کردیم، اما هنوز از ظرفیت کامل میان دو کشور به طور کامل استفاده نشده است. در این مدت ۲۰۰ سند همکاری میان دو کشور امضا شده است

وی با اشاره به سفر روسای جمهور دو کشور افزود: در سفر رئیس جمهور ایران به تاجیکستان و سفر رییس جمهور تاجیکستان به ایران تمرکز بر اسناد اقتصادی بود. در یکی از این تفاهم‌نامه راهبرد اقتصادی تاجیکستان تا ۲۰۳۰ مشخص شده است. در سند دیگری تاسیس شورای مشترک سرمایه گذاری میان دو کشور امضا شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.