برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی: مدت تخصیص ارز به تولیدکنندگان ۲ برابر شده است

  • کد خبر: ۱۶۴۹۶۸
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی: مدت تخصیص ارز به تولیدکنندگان ۲ برابر شده است
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: تعداد درخواست تخصیص ارز بسیار زیاد است و محدودیت ارز نیز وجود دارد. بانک مرکزی قبلا ۲۰ روزه درباره تخصیص ارز پاسخگو بود که اکنون مدت پاسخگویی دو برابر شده است و علت این مساله نیز افزایش ثبت سفارش است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید صفای نیکو امروز۳۰ اردیبهشت ماه در صد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزارشد، اظهار کرد: مشکلاتی که درباره بخشنامه شماره ۲۶۱۶۵۴/۰۱ بانک مرکزی برای جلوگیری از ایجاد درخواست‌‎های غیرواقعی ارز توسط  تولیدکنندگان مطرح می‌شود، درست است. نکته ای که وجود دارد این است تعداد درخواست تخصیص ارز بسیار زیاد است و محدودیت ارز نیز وجود دارد . بانک مرکزی قبلا ۲۰ روزه درباره تخصیص ارز پاسخگو بود که اکنون مدت زمان پاسخگویی دو برابر شده است و علت این مساله نیز افزایش ثبت سفارش است.

وی افزود: نکته ای که در اینجا مطرح است این است که بانک مرکزی به ازای ثبت سفارش تولیدکنندگان ارز تخصیص می‌دهد اما زمان تخصیص ارز موضوعیت اولیه از دست رفته و این مساله باعث شد تا ۵ درصد ارزش وادرات کالا مسدود شود. 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک‌ها با ناترازی مواجه هستند، گفت: با توجه به اینکه تامین منابع مالی بانک‌ها به شکل ۱۰۰ درصدی جبران نمی‌شود و از طرفی بانک مرکزی با این بخشنامه ۵ تا ۱۰۰ درصد مبلغ کالای وارداتی را مسدود می‌کند، اینها با شعار سال همخوانی ندارد. پیشنهاد ما این است که باید این موضوع به طریق دیگری انجام شود و تخصیص ارز به همان  ۲۰ روز برگردد زیرا این مسدودسازی به تولید لطمه می‌زند.

در ادامه امیررضا رجبی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: از روز اولی که این بخشنامه ابلاغ شد، در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت خود را اعلام کردیم.

وی افزود: پیگیری کردیم تا این مشکل برای واحدهای تولیدی حل شود و در سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به خراسان رضوی نیز  این موضوع مطرح شد و مکاتبه‌ای با بانک مرکزی و دولت برای مستثنی شدن واحدهای تولیدی از این بخشنامه صورت گرفته است. همچنین به لحاط مشکل روند تخصیص ارز، دو نماینده از وزارتخانه در بانک مرکزی مستقر شده‌اند و موارد بحرانی را به این دو نماینده اعلام می‌شود تا واحدها به مسدودیت ۵ درصدی دوم و سوم برخورد نکنند و تا زمانی که مشکل بخشنامه حل نشود، موارد بحرانی را اینگونه پیگیری خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->