شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

تبادل تجربیات شهرداری مشهد در حوزه فنی، مهندسی و خدمات شهری با استان ختلان تاجیکستان

  • کد خبر: ۱۶۴۴۷۸
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تبادل تجربیات شهرداری مشهد در حوزه فنی، مهندسی و خدمات شهری با استان ختلان تاجیکستان
شهردار مشهد با اشاره به ظرفیت‌های بالای مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف، گفت: آمادگی داریم تا ظرفیت‌ها و تجربیاتمان در بخش‌های فنی، مهندسی، خدمات شهری و... را با شهر‌های استان ختلان و سایر شهر‌های تاجیکستان به اشتراک بگذاریم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا قلندرشریف در نشست مشترک با دولتعلی سعید، استاندار ختلان تاجیکستان و هیئت همراه که با حضور معاونین شهردار برگزار شد، با اشاره به اینکه اشتراکات دینی، زبانی و فرهنگی میان ملت ایران و تاجیکستان وجود دارد، افزود: یکی از اشتراکات فرهنگی و زبانی حکیم ابوالقاسم فردوسی است که موجب افتخار هر دو ملت و فارسی زبانان جهان است.

وی اضافه کرد: فردوسی یک شخصیت بین المللی است که به مناسبت گرامیداشت یاد این شاعر حماسه سرا از ۲۵ اردیبهشت سالروز تولد فردوسی تا سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر را دهه حماسه نامگذاری کرده و ویژه برنامه‌های فرهنگی زیادی را برگزار می‌کنیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه امیدورایم چنین نشست‌ها ثمرات خوبی برای مشهد و ختلان به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: مشهد بعد از تهران بزرگترین و پر جمعیترین شهر ایران است، این شهر دارای ۳.۵ میلیون جمعیت ثابت است که در کنار آن حدود یک میلیون مهمان از اتباع سایر کشور‌های به ویژه افغانستان نیز در مشهد ساکن هستند.

قلندرشریف تصریح کرد: این درحالی است که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر از نقاط مختلف ایران و حتی سایر کشور‌ها به مشهد سفر می‌کنند که پذیرایی از این تعداد جمعیت، نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیقی است.

وی به ظرفیت‌های شهرداری مشهد در حوزه هوشمندسازی اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در مدیریت شهری مشهد در حوزه هوشمند سازی انجام شده است؛ به عنوان مثال در حوزه شهرسازی شهروندان می‌توانند فرآیند دریافت پروانه تا پایانکار ساختمان خود را از طریق سیستم انجام دهند.

شهردار مشهد ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند و تفکیک زباله نیز فرآیند هوشمندسازی مورد استفاده قرار گرفته و نرم‌افزار‌هایی در این زمینه تولید و به‌کار گرفته شده است.

قلندرشریف گفت: همچنین در حمل ونقل عمومی نیز پرداخت کرایه به صورت الکترونیک انجام و تردد اتوبوس‌ها از طریق نرم افزار به شهروندان اطلاع داده می‌شود.

وی به هوشمندسازی پارکینگ‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در پارکینگ‌ها ما از سیستم‌های هوشمند بهره گرفته‌ایم و شهروندان می‌توانند از طریق نرم‌افزار از ظرفیت پارکینگ‌های هوشمند مطلع شده و برای پارک خودرو خود جا رزرو کنند و هوشمندسازی سایر پارکینگ‌ها نیز در حال انجام است.

شهردار مشهد اضافه کرد: زندگی مدرن امروزی و گسترش شبکه‌های مخابراتی موجب گسترش دکل‌های مخابراتی در شهر‌ها شده که سیما و منظر شهری را مخدوش می‌کند، لذا در راستای کاهش دکل‌ها و زیبایی شهر اقدام به تجمیع دکل‌های مخابراتی و زیباسازی آن‌ها کرده‌ایم.

قلندرشریف افزود: با توجه به این موارد آمادگی داریم تا در حوزه آی تی و هوشمندسازی با شهر‌های استان ختلان و سایر شهر‌های تاجیکستان تبادل تجربیات داشته باشیم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری نیز اشاره و اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند به ویژه تفکیک زباله، بازیافت آن و تولید کود کمپوست شهرداری مشهد دارای ظرفیت‌ها و تجارب بسیاری زیادی است که در این حوزه نیز آماده در اختیار گذاشتن تجربیات مان هستیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری نیز این قابلیت را داریم تا در قالب‌سرمایه گذاری بسته‌هایی را در اختیار سرمایه گذاران تاجیکستانی قرار می‌دهیم و در مقابل سرمایه گذاران ما نیز آمادگی حضور در تاجیکستان به ویژه استان ختلان را دارند.

قلندرشریف به ظرفیت‌های شهرداری مشهد در حوزه عمران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا نیز می‌توانیم تجارب و ظرفیت‌های خود را در حوزه ساخت تقاطع‌های غیر همسطح و ... را با شما به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه شهر مشهد دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری سلامت است اضافه کرد: با توجه به وجود بیمارستان‌های بزرگ در بخش‌های خصوصی و دولتی هرساله تعداد زیادی گردشگر سلامت از کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های عرب منطقه، برای درمان به مشهد سفر می‌کنند که می‌توان در زمینه گردشگری سلامت نیز همکاری‌های خوبی داشت.

شهردار مشهد گفت: یکی از سازمان‌های زیر مجموع شهرداری مشهد، سازمان میادین است که در حوزه فرآورده‌های کشاورزی نیز فعالیت دارد که می‌توانیم در زمینه نیاز‌هایی که ختلان، تاجیکستان و مشهد دارند با یکدیگر همکاری کنند.

قلندرشریف افزود: این سازمان دارای تعداد زیادی فروشگاه بزرگ عرضه کالا و بازار‌های عرضه میوه و تره بار است که آمادگی داریم در بخش تبادل کالا نیز همکاری مشترک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهیم میز مشترک مشهد و ختلان تاجیکستان زیر مجموعه میز مشترک ایران و تاجیکستان ایجاد و در چهارچوب آن نیاز‌های دو طرف را ساماندهی کنیم.

شهردار مشهد ادامه داد: درمجموع آمادگی داریم تا تجربیات خود را در حوزه فنی، مهندسی، خدمات شهری و... در اختیار استان ختلان و سایر شهر‌های تاجیکستان قرار دهیم و در همین راستا جلسات و مذاکراتی میان معاونین شهردار و اعضای هیئت اعزامی ختلان تاجیکستان برای رسیدن به تفاهم نامه‌های دوجانبه انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->