صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دهه ادب و حماسه در کشور مورد توجه قرار گرفته است

  • کد خبر: ۱۶۴۸۰۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌های دهه حماسه ایران اسلامی از کیفیت خوبی برخوردار است و توانسته توجه جامعه هنری و فرهنگی و عموم مردم را به خود جلب کند.

علی مسافری در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص برگزاری مراسم دهه حماسه ایران اسلامی در آرامگاه فردوسی اظهار کرد: دهه ادب و حماسه به ابتکار شورای ششم شهر مشهد و به منظور پاسداشت حماسه و رشادت‌هایی که در طول تاریخ توسط مردان بزرگ ایران انجام شده و تداوم آن تا امروز در عرصه‌های مختلف شکل گرفته فرصت جدیدی را برای جامعه فرهنگ و هنر ارائه کرد.

وی افزود: با این فرصت ضمن پاسداشت حماسه‌سرای کشور و جهان، فردوسی، می‌توانند به مضمون و ابعاد آن حماسه رنگ و بوی ویژه‌ای دهند. شهر مشهد به عنوان میزبان آرامگاه فردوسی و شخصیت حکیم فردوسی سردمدار و شروع‌کننده این موضوع بود که بعد از دو سال دهه ادب و حماسه توانسته در کشور مورد توجه قرار گیرد.

مسافری گفت: برنامه‌ای که امسال طراحی شده مبتنی بر یک برنامه رویدادمحور شامل بخش‌های متعددی از جمله نقالی، سرود و برنامه‌های تقدیر از خانواده شهدا و اجرای نمایش فاخری با مضمون شناسایی زندگی و شخصیت حکیم فردوسی به مردم و پاسداشت این شاعر پرآوازه کشورمان شکل گرفته است. این برنامه با توجه به زحماتی که کشیده شده از کیفیت خوبی برخوردار است و توانسته توجه جامعه هنری و فرهنگی و عموم مردم را به خود جلب کند.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه شب اول و دوم برنامه‌ها را گذراندیم، حضور مردم قانع‌کننده و خوب بوده، به گونه‌ای که اکنون که اول برنامه است نیمی از ظرفیت پر شده و قطعا تا پایان برنامه تکمیل خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.