«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

اجرای نمایش حماسی «بازی نامه باستان» در آرامگاه فردوسی (۲۷ اردیبهشت)

  • کد خبر: ۱۶۴۵۸۵
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
اجرای نمایش حماسی «بازی نامه باستان» در آرامگاه فردوسی (۲۷ اردیبهشت)
از امشب، ۲۷ اردیبهشت، نمایش «بازی نامه باستان» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری در آرامگاه فردوسی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «بازی نامه باستان» به نویسندگی و کارگردانی استاد رضا صابری از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار هنر تئاتر استان، از امشب، ۲۷ اردیبهشت، در آرامگاه حکیم توس روی صحنه می‌رود.

۲ سال زمان برای تولید «بازی نامه باستان»

استاد صابری درباره نمایش «بازی نامه باستان» و اجرای آن‌ می‌گوید: یکی از علاقمندی‌های جدی من در حوزه نمایش، نمایش‌های باستانی است. برای نوشتن و آماده سازی نمایش «بازی نامه باستان» نیز بیش از ۲ سال زمان گذاشته‌ام.

روایتی از زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی و نگارش شاهنامه

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره موضوع این نمایش توضیحاتی می‌دهد:  این نمایش، روایتی از زندگی حکیم ابوالقاسم فردوسی و نگارش شاهنامه است که با سبک و سیاق اسطوره‌ای تنظیم شده و اجرای آن، یک ساعت به طول می‌انجامد. این نمایش نیز همچون دیگر نمایش‌های اسطوره‌ای، ریتم و موسیقی خاص خود را دارد و در اجرای آن از ضرب و موسیقی زورخانه‌ای استفاده می‌شود.

ابهت اجرا روی پلکان آرامگاه فردوسی

به گفته کارگردان نمایش بازی‌نامه باستان، ۳۰ بازیگر حاضر در این نمایش تلفیقی از بازیگران قدیمی و جدید تئاتر مشهد هستند که از جمله آن می‌توان از آقایان عارف نژاد، ترکمن سرابی، وحیدی، جشنی و راضیه ایرانی و ... نام برد.

صابری در ادامه درباره نحوه اجرا در فضای باز توضیحاتی می‌دهد: این کار در فضای باز طراحی شده و تمرین‌ها نیز بر همین اساس شکل گرفته است. البته نسخه سالنی آن نیز قبلا اجرا شده است. با این حال برای اجرای نمایش در فضای باز بیش از یک ماه تمرین کرده ایم.

وی می‌افزاید: به نظرم اجرا روی پلکان آرامگاه فردوسی، ابهت خاصی به آن خواهد داد و از این جهت می‌توان گفت اجرای نمایش در فضاهای باز از جمله آرامگاه فردوسی اتفاق خوبی برای مشهد است.

به گفته صابری، اجرای نمایش بازی‌نامه باستان از امشب، ۲۷ اردیبهشت آغاز و  تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در آرامگاه فردوسی ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->