صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در نشست اخیر شورای عالی کار مقرر شد تا کمیته تدوین آیین نامه نحوه حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف تشکیل و گزارشی از خروجی معافیت‌های اعمال شده درخصوص خدام و کارکنان بقاع متبرکه ارائه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی ابوی ضمن تشریح جزییات نشست شورای عالی کار اظهار کرد: در این جلسه بحث تمدید آیین‌نامه مستثنی شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا از شمول موادی از قانون کار در دستور قرار گرفت و مقرر شد تا کارشناس مطلع از اداره اوقات در نشست بعدی شورای عالی کار که شنبه آخر ماه خرداد است، حضور یابد و گزارشی از خروجی معافیت‌هایی که تاکنون اعمال شده ارائه دهد.

وی افزود: این آیین‌نامه به استناد ماده ۱۹۱ قانون کار مصوب سال ۱۳۷۳ به تصویب رسید که به موجب آن خدام و کارکنان بقاع متبرکه دارای پنج نفر نیروی انسانی شاغل از شمول برخی از مواد قانون کار به مدت پنج سال معاف شوند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: موضوع بعد نحوه حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بود که قرار شد آیین نامه آن در جلسات کارشناسی توسط نمایندگان حاضر در شورا بحث و بررسی و کمیته‌ای در خصوص تدوین آیین‌نامه تشکیل شود.

ابوی درباره مباحث حاشیه‌ای نظیر پرداخت حق عائله‌مندی و مزد منطقه‌ای گفت: در خصوص حقوق و دستمزد، بیمه و درمان، حق عائله مندی و مزد منطقه‌ای هیچ بحثی به میان نیامد و مباحث پیشنهادی به جلسه آینده شورای عالی کار موکول شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
یعنی جلسات خوردن میوه وخوش گذرانی از جیب کارگر
ناشناس
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
دلتون خوشه تا جیب‌های بزرگ وبی انتها خودشون مونده کسی به فکر کارگر یا برده نیست خدا هم که به فریاد نمیرسه
سید
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
خداخدا به داد کار گر برسه
شهرام
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
سلام درود بر شماحرف ندارین
ناشناس
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
کارگران مظلوم وبی پناه در رژیم گذشته هم بی پناه بودند وفقط خدا یاریگر و پناه کارگران بوده و هست خدابه داد کارگران (برده های قرن ۲۱) برسد
نفرینگر
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
رفتن میوه وچایی خوردن لق کارگران بیچاره
رصا
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
کارگر داد رسی نداره به این خاطر دیواری کوتاه تر از دیوار کارگر نیست و همیشه کمترین ها حق کارگر هست حتی تو اداره ها کار کارگر دیرتر راه می افتد تا کارمند پس افزایش حقوقی نخواهد داشت همان پایه حقوق ۵ ملیون تومان از سرش زیاد است.
ناشناس
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
همه چیز بعداز عید دوبرابر شد فقط ما کارگرا به روز سیاه نشستیم اخه بااین حقوق چه کنیم