افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرداخت حق عائله‌مندی به کارگران باید بررسی شود

  • کد خبر: ۱۶۳۶۲۸
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
پرداخت حق عائله‌مندی به کارگران باید بررسی شود
یک فعال کارگری پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسأله یک موضوع تخصصی است و باید تمام ابعاد آن از بار مالی تا تاثیرگذاری بر امنیت شغلی و حقوق کارگران در شورای عالی کار به طور سه جانبه بررسی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اکبر سیارمه در ارزیابی پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران اظهار کرد: بی تردید چنین طرح‌های پیشنهادی مثبت ارزیابی و از آن استقبال می‌شود، ولی باید تمام ابعاد این قضیه را به شکل تخصصی ببینیم و بررسی کنیم.

وی افزود: وقتی حق عائله‌مندی پرداخت می‌شود، برای کارگر احساس امنیت شغلی به وجود می‌آورد و انگیزه تشکیل خانواده را در کارگران مجرد تقویت می‌کند، از آن طرف هزینه کارفرما بالا می‌رود لذا باید دید که این افزایش چه نتایج مثبتی دارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه بحث پرداخت حقوق عائله مندی به کارگران یک موضوع تخصصی است و نباید تنها یک زمینه تبلیغاتی باشد، اظهار کرد: این طرح نیاز به سه جانبه گرایی دارد و باید در شورای عالی کار مطرح شود و در قالب سه جانبه گرایی پیش برود.

سیارمه ادامه داد: تمام مزایای جانبی مزد از بن خواربار و حق مسکن تا عائله مندی باید در شورای عالی کار بررسی و بار مالی آن مشخص شود که بر دوش چه کسی است؟

وی با اشاره به فرایند تصویب حق مسکن کارگران گفت: مواردی مثل حق مسکن با وجود آنکه در شورای عالی کار تصویب می‌شود، می‌بینیم که باید جهت اجرا در هیات وزیران تایید شود در حالی که دیگر نیازی به تأیید مجدد نیست، زیرا نماینده دولت در شورای عالی کار حضور داشته و به طور سه جانبه تصویب شده است؛ بنابراین پیشنهاد حق عائله مندی هم اگر چنین فرایندی را طی کند، یعنی آنکه دولت به عنوان کارفرمای بزرگ باید چنین پیشنهاداتی را تایید کند.

وی در پایان گفت: طرح پرداخت حق عائله مندی به کارگران فی نفسه خوب است و با توجه به آنکه در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده پیشنهاد شده می‌تواند در انگیزه ازدواج کارگران مجرد اثرگذار باشد، ولی باید به عنوان یک موضوع تخصصی تمام ابعاد آن از بار مالی تا تاثیرگذاری بر امنیت شغلی و حقوق کارگران بررسی شود.
 منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->