صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۹۹.۵درصد مساحت خراسان رضوی تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی قرار دارد که بیشترین میزان مساحت استان دچار خشکسالی بسیار شدید است.

سیدمحسن شال‌فروشان در گفت و گو با شهرآرانیوز افزود: بر اساس شاخص شدت خشکسالی PDSI استان‌ها که از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور اعلام می‌شود ۹۹.۵ درصد از مساحت استان خراسان رضوی تا پایان اردیبهشت ماه تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی بوده است که کاملا بی سابقه است.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته از سال زراعی جاری از مهر ماه تا کنون کاهش شدید بارندگی در استان تجربه شده است، ادامه داد: وضعیت خراسان رضوی از این حیث در مقایسه با سایر استان‌های کشور بسیار نامناسب و بحرانی است و در رتبه نخست جدول خشکسالی کشور قرار دارد.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه در صورت انتظار برای بارش ۱۹۷ میلی متر در حالت عادی به میزان حدود ۹۵ میلی متر بارندگی ثبت شده است که به میزان ۱۰۲ میلی متر از بارش بلند مدت شرایط نرمال عقب هستیم.

وی افزود: به این ترتیب به میزان ۵۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه دوره آماری درخراسان رضوی ثبت شده است.

شال فروشان با بیان اینکه این میزان کاهش بارندگی در هیچ یک از استان‌های کشور ثبت نشده است، اظهار کرد: میانگین کاهش بارندگی در کشور طی هشت ماه گذشته از سال زراعی جاری ۲۰.۵ درصد است، اما در خراسان رضوی این کاهش دو برابر و نیم است.

وی افزود: استان‌های سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان و تهران از نظر درصد منفی بارندگی در رده‌های پس از خراسان رضوی قرار دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.