صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- افغانستان در مجلس با اشاره به ادعای تشکیل حوکت فراگیر در کابل تاکید کرد: حکومت فراگیر با زور اسلحه و کودتا شکل نمی‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی جدی در واکنش به ادعای یکی از مقامات ارشد افغانستان مبنی بر فراگیر بودن حکومت در این کشور گفت: حکومت فراگیر با زور و اسلحه شکل نمی‌گیرد، بلکه حکومت فراگیر نشی از رای مردم است و همه نقش دارند یا مجموعه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف در سراسر کشور بنشینند و به توافق برسند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حکومت طالبان هیچ کدام از شاخصه‌های حکومت فراگیر را ندارد، نه دموکراسی و رای گیری مردم باعث روی کار آمدن آن شده و نه جریان‌های سیاسی اتفاق نظری داشته اند.

وی اظهار داشت: طالبان صرفا از طریق کودتا شکل گرفته است بنابراین مقامات ارشد آن نمی‌توانند مدعی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان را داشته باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- افغانستان بیان کرد: طالبان اگر می‌خواهد ماندگار باشد چاره‌ای جز اینکه به سمت حکومت فراگیر برود ندارد، مردم تا حدی صبر دارند، طالبان اگر اقبال مردمی نداشته باشد و حکومت فراگیر تشکیل ندهد، ماندگار نخواهد بود بنابراین باید جدی‌تر دنبال تشکیل حکومت فراگیر باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.